16:15

Trójkolorowe ciasto-chałka

Kolejna propozycja z japońskiej kuchni.
Zainspirowało mnie trójkolorowe ciasto u Karoliny.
W naszej opinii to bardziej chałka niż ciasto, ale zniknęło z prędkością światła, więc wypiek uznałam za bardzo udany.
Mi najbardziej smakowało posmarowane masłem:).
Największy problem miałam z tym, że jak je zobaczyłam to chciało mi się go już i natychmiast...a w składnikach herbata matcha...i co zrobił sprytek żeby zaspokoić swe żądze? Zmieliłam posiadaną zieloną w liściach i hmmm jak dla mnie bomba:). Tylko dłuuugo się mieliło.
Ciasto jest bardzo delikatne i lekko słodkie, a smaki kakao i zielonej herbaty bardzo dobrze się komponują z ciastem drożdżowym.
Z pewnością wrócę jeszcze do tego wypieku:). Może spróbuję z innymi kolorami:). Mam już nawet pomysł:).


Składniki:

  • 330  mąki pszennej
  • 200 ml ciepłego mleka
  • 1 jajko
  • 70 g cukru
  • 30 g masła (rozpuszczonego i ostudzonego)
  • szczypta soli
  • 5 g drożdży suchych lub 10 świeżych
  • 5 g kakao
  • 5 g herbaty matcha
Z podanych składników (oprócz herbaty i kakao) sporządzić ciasto drożdżowe. W przypadku świeżych drożdży wymieszać je z mlekiem. Jeżeli ciasto będzie zbyt rzadkie można zwiększyć nieco ilość mąki. 
Ciasto podzielić na 3 równe części. Jedną wymieszać z herbatą, a drugą z kakao (mieszałam mikserem ze spiralnymi końcówkami).
Wszystkie trzy części ciasta odłożyć w ciepłe miejsce żeby podrosły. 
Następnie z każdej uformować wałek i zapleść w warkocz. 
Włożyć do natłuszczonej formy (najlepiej keksówka) i ponownie odstawić w ciepłe miejsce na ok. 40 minut.

Piec w 200 stopniach około 30 minut (w połowie pieczenia przykryć żeby się zbyt mocno nie spiekło).

21 komentarzy:

  1. bardzo ładna ta Twoja chałeczka:) pozdrawiam i miłego weekendu życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cóż za piękne dzieło!
    Super wygląda taki kolorowy przeplataniec!

    OdpowiedzUsuń
  3. wow, ale fajnie wygląda! jeśli piszesz, że to bardziej chałka niż ciasto - już lubię ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. nie no ja nigdy nie schudnę jak będziecie tak kusić tymi smakołykami

    OdpowiedzUsuń
  5. ilka-86- dziękuję i wzajemnie:)
    Lekka - i jak ja miałam się na nie nie skusić...:)
    Kaś - ja też uwielbiam chałkę:)
    Sugar Plum Fairy - dzięki:)
    Kulinarne-smaki - mam ten sam sposób:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Napisałam wcześniej komentarz , ale chyba gdzieś się zawieruszył .. Widziałam taką chałkę już na kilku blogach i strasznie mnie kusiła , ale nie mam takiej herbaty, a czytałam. że właśnie musi być matcha.

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam chałki! Koniecznie do spróbowania!

    OdpowiedzUsuń
  8. Bożena-1968 - może i musi, ale ja lubię eksperymenty:)
    DominikaD - chyba tu założymy klub miłośniczek chałek:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniale wygląda :) Ostatnio zastanawiałam się nad zrobieniem babki z dodatkiem herbaty.
    Chętnie bym zjadła kawałeczek z mlekiem :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Aniu, skuszę się na nią! już niedługo!
    widziałam ją kiedyś chyba u Atinki, ale chyba dopiero teraz do niej dojrzałam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. cudna! :) bardzo mi się podoba

    http://niebieskapistacja.blox.pl/html

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepiękne! A że mąż nadal mnie męczy o chałkę to już chyba wiem jaką zrobię!
    http://wlodarczyki.net/mopswkuchni/

    OdpowiedzUsuń
  13. swietne ciasto, podoba mi sie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo mi się podobają jak te trzy kolory zamknięte sa w jednej babce i się "rozjeżdżają" :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Taka kolorowa kromeczka z masłem na śniadanie to musi być to!

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo oryginalna chałka i rzeczywiście smaki kakao i matchy są dla siebie stworzone :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Aniu, naprawdę bombowe! Nie dziwię Wam się, że tak szybko zniknęło.

    OdpowiedzUsuń
  18. Grażyna - to mój pierwszy wypiek z herbatą, ale z pewnością nie ostatni:)
    basiaP - jest tego warta:)
    Niebieska Pistacja - dziekuję:)
    Mopswkuchni - świetnie rozumiem męża:)
    Aga - :)
    Kuchareczka - miały się tak nie rozjeżdżać, ale tak też jest fajnie:)
    żenia - o tak:)
    Tilianara - mnie zadziwiło zwłaszcza kakaowe ciasto drożdżowe:)
    Kubełek Smakowy - trzeba zrobić następne:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wszyscy uwielbiamy BABY! ;-))

    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  20. Miła dla oka ta chałka:)ciekawi mnie smak"zielony":)

    OdpowiedzUsuń