09:17

Babka waniliowa

Nie mogłam się powstrzymać widząc dookoła tyle pięknych babek. A każda uśmiecha się do mnie szerokim babkowym uśmiechem:).
Wyjątkowo kusiła babka waniliowa u Joli
A że trwa kampania Kasi na blogach - postanowiłam połączyć przyjemne z   przyjemniejszym:) i upiec powyższą:). 
Babka jest przyjemnie wilgotna, z waniliowym posmakiem i więcej o niej nie napiszę, bo nie dane mi było długo się nią cieszyć:). Rodzina pomogła i babka przeszła do kategorii - wypiek bardzo udany - należy powtórzyć. 
Piecze się prosto, szybko i przyjemnie. Przepis sprawdzony również przez  moją szwagierkę:). Może i Wy dacie się skusić?:)


Korzystając z okazji przypominam Wam o trwającym KONKURSIE.


Składniki:
  • 4 jajka
  • 1 szklanka cukru
  • 200 g kostki do pieczenia Kasia 
  • 2 waniliowe budynie po 40 g (bez cukru)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 160 g mąki pszennej
  • cukier puder do posypania po wierzchu
Żółtka utrzeć z cukrem na puszysty krem, dodać Kasię i miksować do połączenia się składników. 
Mąkę wymieszać z budyniem i proszkiem do pieczenia. Białka ubić na sztywno.





Utartą masę delikatnie wymieszać przy pomocy łyżki z białkami i sypkimi produktami. 
Ciasto przełożyć do natłuszczonej formy. 
Piec około 45 minut w temperaturze 170 stopni. Jeszcze ciepłą babkę oprószyć cukrem pudrem.




A po więcej świątecznych inspiracji zapraszam na portal




19 komentarzy:

  1. Też bym chciała taką babkę, w której wnętrzu może ukryć się całe stadko kurczaczków.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lekka - sposób jest prosty. Pieczesz babkę i wychodzisz na zebranie do szkoły, kiedy jeszcze jest ciepła. Wracasz, a z babki ubyła już ćwiartka za to siedzą kurczaczki:)Takie cuda:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczna babeczka :)
    A ja nie mam jeszcze żadnej,bo będę piekła przed swiętami :)

    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kochana cieszę sie bardzo, ze wam smakowała:) i szwagierce też:) wielki buzak dla was:)

    OdpowiedzUsuń
  5. też ją zrobiłam! przepyszna jest :)
    a co do konkursu: czy to muszą być autorskie przepisy, czy np. mogą być z portalu Moje Ciasto? albo innej strony?

    OdpowiedzUsuń
  6. Majana - ja uległam pokusie:) Mam słabą "silną wolę":)
    Jola - teraz pewnie zrobię puszystą:)
    Kaś - dowolne przepisy, nie muszą być autorskie. Serdecznie Cię zapraszam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam zapach wanilii w domu:)

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo kuszaca ta babeczka:) pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  9. szkoda że nie mam formy bo bym się od razu zabrała za pieczeni jej. śliczna;)

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja margarynie mówię NIE. To prawda, jest dużo tańsza od masła, szczególnie teraz, kiedy ceny wyrobów mlecznych galopują, a dobre masło kosztuje krocie... Jednak ciasto z masłem to zupełnie nie to samo co ciasto z margaryną. Co nie zmienia faktu, że Twoja babka wygląda cudownie, złota z wierzchu, żółta w środku.

    OdpowiedzUsuń
  11. no popatrz, nie wiedziałam, że to takie proste z tymi kurczaczkami:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowna! W sam raz dla mnie ;-D



    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. ojojojjjjjj muszę się powstrzymać bo znów przybędzie na wadze

    OdpowiedzUsuń
  14. Babka waniliowa brzmi pysznie.Ale ja nie mogę piec z margaryną.Jednak masło smakuje o wiele lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  15. Oj dam się skusić, dam :-) Wygląda rewelacyjnie!
    Pozdrawiam cieplutko
    Asia
    http://lavanna.blox.pl/html

    OdpowiedzUsuń
  16. babkę planuję tuż przed świętami, ale Twoja bardzo apetyczna :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Alinka - a jeśli jeszcze wydobywa się z ciasta a nie z odświeżacza:)
    Aga - dziękuję:)
    Zauberi - również dziękuję:)
    Panna Malwinna - ja niestety jakiś czas temu nabyłam i to już 3 babka, którą w niej upiekłam:)
    Kubełek Smakowy - oczywiście możesz ją również zrobić na maśle:)
    basiaP - mnie też to zaskoczyło:)
    Biedr_ona - dzięki:)
    Asieja - :)
    kulinarne-smaki - mam ten sam problem:)
    Amber - możesz zamienić ten składnik:)
    Asia - będzie mi niezmiernie miło:)
    Magda k. - ja trenuję, a na święta z pewnością jakąś upiekę:)

    OdpowiedzUsuń