07:42

Makaron z porem i mascarpone


Kolejna makaronowa propozycja. 
Jak to z makaronowymi daniami bywa - nieskomplikowana:). 
Lubimy ją: ja i Olek - za to mąż z jakiegoś powodu nie przepada, ale od czasu do czasu musi się poświęcić:). 
Tym razem z pełnoziarnistym makaronem. Polecam wszystkim makaroniarzom i ludziom z deficytem wolnego czasu:)


Składniki:
  • makaron pełnoziarnisty
  • 1 duży por
  • 250 g serka mascarpone
  • 2 łyżki oliwy
  • sól
  • pieprz
  • gałka muszkatołowa
Pora umyć i pokroić w półplasterki.. Poddusić na patelni z dodatkiem oliwy oraz wody. Dodać sól, pieprz i gałkę muszkatołową. 
Makaron ugotować al dente.
Do podduszonego pora dodać serek mascarpone i podgrzewać do całkowitego rozpuszczenia.
Do sosu dodać makaron, wymieszać i od razu podawać.









Ilekroć gotuję coś z porem to przypomina mi się ta piosenka:)





12 komentarzy:

  1. Mój Olko też bardzo lubi makaron, a najbardziej w rosole i spagetti ...ten to wyjada i prosi o jak najdłuższą nitkę:) ...a sos do makaronu bardzo ciekawy i na pewno bardzo aksamitny, bo z mascarpone:) pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  2. Super szybki, zdrowy i pyszny przepis, podoba mi się szczególnie ten por:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Jola - widzę, że Olki mają bardzo podobne upodobania kulinarne:)
    Żenia - ja też uwielbiam pora:)
    Perelka111 - dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hah uwielbiam te piosenke:) nie wiem dlaczego w tym przepisie spodziewalam sie ujrzec rybe :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jako Łasuch na makarony znowu danie jest dla mnie na 5+ ;-D Mniam.. już widzę jakbym się zajadała.. choć jeszcze nie znam tego dania, oceniam go na pyszne i godne konsumpcji ;-D


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Sajgonko - Ewa uwielbia tą piosenkę:)
    Biedr_ona - dziękuję za uznanie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla mnie bomba! No i sos porowy - taki mały szybki francuski rarytas Ci, Aniu wyszedł.:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Grażyna - o tak:)
    Ola - rozumiem, że w Twoim guście makaronożerco:)
    Lekka - muszę mężowi powiedzieć, że to francuski rarytas to może mu posmakuje:):):)

    OdpowiedzUsuń
  9. Makaronik i por...mniam,mniam,mniam:)i potem druga porcja:)

    OdpowiedzUsuń