07:23

Sernik z ciemną kruszonką

Pierwszy raz robiłam ten sernik. Wiele razy jadałam go w wersji z cukierni, bądź u znajomych. W końcu i ja zdecydowałam się go zrobić:).
Mój domowy sernikożerca (w postaci męża) nie miał nic przeciw, ale synkowi ten sernik nie podpasował ze względu na zawartość rodzynek. Mi natomiast ich dodatek bardzo odpowiadał. Synek zresztą miał swój ulubiony sernik - o ten:) więc wszyscy byli szczęśliwi:). 


Składniki na ciasto:
  •  125 g masła lub margaryny
  • 2 łyżki kakao
  • 3 łyżki zimnego mleka
  • 0,75 szklanki cukru
  • 1,5 szklanki mąki pszennej

Z podanych składników zagnieść ciasto. Podzielić na dwie równe części i schodzić w lodówce przez minimum 1 godzinę. 


Składniki masy serowej:
  • 1 kg twarogu sernikowego (z wiaderka)
  • 1 budyń śmietankowy (bez cukru)
  • 0,5 szklanki cukru pudru
  • 4 jajka
  • 125 g masła 
  • pół szklanki rodzynek obtoczonych w mące
  • szczypta soli
Sernik wyrósł okazały:)
Białka ubić na sztywno z dodatkiem szczypty soli. W osobnej misce przy pomocy miksera utrzeć żółtka z cukrem i masłem, dodać twaróg i budyń, a na koniec wymieszać (przy pomocy łyżki) z białkami i rodzynkami)
Tortownicę (26 cm) wyłożyć połową schłodzonego ciasta, wylać masę twarogową i na wierzch zetrzeć (na tarce o grubych oczkach) drugą połowę ciasta. 
Piec około 1 godziny w 170 stopniach.


Obawiałam się, że obecność kruszonki może negatywnie wpłynąć na masę serową, ale nic takiego się nie stało:). Był bardzo puszysty:).

15 komentarzy:

  1. bardzo lubie sernik :)
    i gdybym tylko miala latwiejszy dostep do sera to goscil by u mnie znacznie czesciej

    OdpowiedzUsuń
  2. ja też mam w domu wielkiego sernikożercę. sama za takimi smakami nigdy nie przepadałam. dla mojego Połówka ten sernik byłby idealny;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ależ Ci w piekarniku poszalał Aniu:) pięknie się prezentuje i na pewno by mi posmakował:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. To ja poproszę kawałek:)ciekawie wygląda z taką kruszonką

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmm, mało ciasta dużo sera - doskonały:)

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam serniki, tym też chętnie bym się poczęstowała :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale wyrósł! :)
    Jadłam. Jest pyszny!!! Bardzo lubię ciemną kruszonkę na serniku.

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny...a myslałam że po tej ilości serników w welkanoc nie będę miała ochoty na następny...nieprawda:)

    OdpowiedzUsuń
  9. chętnie zjadłabym go z dodatkiem dżemu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Sama jestem sernikożercą.
    I serożercą.
    I słodkożercą.
    I rodzynkożercą - czyli to ciasto stworzone dla mnie.
    Albo może chociaż do poczęstowania się nim.
    Został choć kawałeczek?:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda obłędnie... Uwielbiam takie serniki. Z resztą, jakich serników ja nie uwielbiam? :P Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. no faktycznie taki cukierniany, ale za tą kakaową część go lubię, bo generalnie nie przepadam za sernikami

    OdpowiedzUsuń
  13. pyszniasty ten serniczek, az slinka cieknie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Sernik z ciemną kruszonką? Jestem 'za' ;-D Poproszę ;-D


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń