19:20

Ciasto jogurtowe z brzoskwiniami

ciasto, jogurtowe, brzoskwinie
Moim skromnym zdaniem (zresztą nie tylko moim), to idealne ciasto jogurtowe. 
W sam raz wilgotne i rzeczywiście z posmakiem jogurtu. 
Brzoskwinie można w nim zastąpić sezonowymi owocami, ale nie czekajcie i upieczcie je już teraz. Naprawdę warto. 
Proponuję też nieco inną wersję tego ciasta: z jogurtem owocowym (przepis znajdziecie tu) lub z truskawkami (przepis tu). 

A w tym miejscu opisałam na co uważać, żeby ciasto nie wyszło z zakalcem (klik).

Składniki (blaszka 22 cm x 33 cm):

  • 350 g jogurtu naturalnego
  • 5 jajek
  • 1 szklanka cukru
  • cukier waniliowy (16 g)
  • 3 szklanki mąki (użyłam typ 480)
  • 1 szklanka oleju
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia (lekko kopiaste)
  • brzoskwinie z puszki (około 8 połówek)





Całe jajka ubić z cukrami na puszystą masę (masa musi być długo ucierana). Zmniejszyć obroty miksera i dodać olej, mąkę, proszek do pieczenia, a na samym końcu jogurt (krótko, tylko do połączenia się składników). 
Ciasto przelać do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Wyrównać wierzch i ułożyć na nim cienkie plasterki brzoskwiń. 







Ciasto wstawić do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika i piec około 50 minut. Przed wyjęciem z piekarnika sprawdzić patyczkiem czy jest już upieczone. 





79 komentarzy:

  1. wygląda naprawdę zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  2. polecam na górze jeszcze posypać kruszonką - 1/2 kostki masła, 2 szkl. maki, 0,5 szkl. cukru, cukier waniliowy, 1 żółtko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magda - można:), takie z kruszonką robię na maślance:)

      Usuń
  3. wyobrażam sobie jakie musi być lekkie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwona - może nie jest tak do końca lekkie, bo jogurt nadaje wilgotności, ale z pewnością nie jest ciężkie:)

      Usuń
  4. Musi być pysze, uwielbiam takie ciasta:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja tam wiem, ze jak od Ciebie to można piec w ciemno:) Buziak:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jola - dziękuję:) I polecam to ciasto zdecydowanie:)

      Usuń
  6. A czy można użyć ananasów? Bo te mam na stanie, a brzoskwinie wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że można (grunt, żeby nie było za mocno obciążone). Można też zrobić bez owoców i posypać cukrem pudrem:)

      Usuń
  7. Wyszedł przepyszny:):)

    OdpowiedzUsuń
  8. ciasto w piekarniku, ale wygląda pysznie, nie długo spróbujemy... dziękuję za przepis

    OdpowiedzUsuń
  9. casto wyszło jest pyszne polecam
    Aga

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy ciasto ma być pieczone termoobiegiem czy przypiekaniem z góry?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przypiekaniem góra i dół, bez termoobiegu.

      Usuń
  11. Właśnie wyjęłam z piekarnika ....ładnie pachnie, ale trochę opadło

    OdpowiedzUsuń
  12. wyszedł zakalec.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie wiem - piekłam je już kilka razy i zakalca nie było. Na pocieszenie mogę napisać tylko, że ciasta ucierane bywają kapryśne.

      Usuń
  13. Mi także wyszedł zakalec .Może składniki muszą mieć jednakową temperaturę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest taka teoria, ale ja jej nigdy nie stosuję (z reguły jajka i jogurt wędrują do ciasta prosto z lodówki)

      Usuń
    2. Zdecydowanie składniki muszą mieć temperaturę pokojową, aby zakalca nie było, co również miksowanie w jedną stronę jest bardzo ważne, aby włókna mąki nie były zbyt rozwalone :)
      Zaraz się biorę za to pyszne ciasto :D

      Usuń
  14. Piekłam 2 razy w ciągu tygodnia-cudowne,puszyste-czekam teraz na jagody:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pucinka - świetnie! Bo już się zaczynałam bać skąd te zakalce ciągle. Z jagodami dobry pomysł!

      Usuń
  15. mi to urósł jak, byłby nafaszerowany drożdżami :) smaczny i bez zakalca i nawet brak cukru waniliowego nie zepsuł smaku
    i faktycznie może tu brała wielki udział długo miksowana masa jajek z cukrem, a i jajka z jogurtem wyciągnięte byly prosto z lodowki
    polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za informację:) Też obstawiam, że sukces drzemie w masie cukrowo-jajecznej:)

      Usuń
  16. Cudowne :) Właśnie piekłam i wyszlo super :) Polecam :*

    OdpowiedzUsuń
  17. oo takie coś muszę zrobić na weekend:) slicznie wyglada

    OdpowiedzUsuń
  18. Też planuje takie na weekend :) Ciasto jogurtowe jest przepyszne, uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Dodaje do ulubionych, wyglada pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  20. mi wyszedl zakalec:(

    OdpowiedzUsuń
  21. Też zakalec :/ ale za to kajzerki i sernik krakowski wyszły wyśmienicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obserwuję przypadek tego ciasta, bo nie może być tak, że mi się udaje bez problemu i widzę, że są też komentarze od osób, którym również wyszło. Ostatnio moja siostra je piekła (po kilku bardzo udanych próbach) i musiała wydłużyć czas pieczenia ponad 1,5 godziny, bo wciąż nie chciało się ściąć. Ostatecznie po tym czasie wyszło pięknie wyrośnięte, ale w smaku było czuć tłuszcz - przeanalizowałyśmy i podejrzewamy jogurt (inny niż do tej pory). Być może o to własnie się rozchodzi, bo pod względem składu jogurty bywają przeróżne...

      Usuń
  22. Monika Rondio :)1 lutego 2015 14:24

    Dziękuję za przepis Aniu ;) Ciasto pyyyszne,puszyste,lekkie...poezja :D u mnie wersja z jabłkami :)
    Zdecydowanie polecam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monika - cieszę się bardzo, że się udało i smakowało :)

      Usuń
  23. Próbowałam wykonać ciasto wg przepisu 2- krotnie i ...2 zakalce. Drugi większy od pierwszego mimo, że składniki sypkie przesiałam, jajka i jogurt w temp. pokojowej i mieszane w jedną stronę. Może trzeba było łyżką mieszać a nie mikserem. Raczej z tego przepisu już nie skorzystam, a szkoda bo wydał mi się prosty i praktyczny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis jest jak najbardziej w porządku i mieszać można mikserem - ja podejrzewam skład jogurtu (przynajmniej w jednym przypadku się to potwierdziło, osoba wcześniej używała innego, a raz zmieniła na jogurt ze sklepu na B - i wtedy nie wyszło)

      Usuń
    2. No ale oczywiście mogą być też inne przyczyny. W każdym razie są osoby, które pieką i chwalą.

      Usuń
    3. A jak olejem ? Rzepakowy czy słonecznikowy ? Czy bez różnicy?

      Usuń
  24. Zapraszam do zapoznania się ze wskazówkami jak uniknąć zakalca http://bajkorada.blogspot.com/2015/02/ciasto-jogurtowe-z-jagodami.html

    OdpowiedzUsuń
  25. Po 50 minutach środek ciasta był surowy. W sumie piekłam 2,5 godziny! Zakalca nie miał, ale po tak długim pieczeniu był przesuszony.

    OdpowiedzUsuń
  26. Dzisiaj upiekłam ze świeżymi brzoskwiniami, ale na wierzch dałam kruszonkę z wiórkami kokosowymi. Mniam! Ale też wyszedł mi zakalec, podejrzewam, że ze względu na to że wyciągnęłam ciasto z piekarnika w trakcie pieczenia, żeby posypać je kruszonką. Ale i tak smakuje pysznie!!!

    OdpowiedzUsuń
  27. Ciasto to niestety zakalec. Starałam się uratować i "przesuszyć" ciasto, jednak po 2.5 h w piekarniku musiałam się poddać i ciasto wyrzucić (może i dałoby się go zjeść, ale smakiem nie powalało, zwykłe ucierane). Piekę regularnie od kilkunastu lat i niestety doczekałam się mojego pierwszego zakalca. Nie polecam, szkoda składników.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam już siły z tymi zakalcami... mi ciasto wychodzi, znajomym i rodzinie wychodzi (zresztą komentarze od Was też są skrajne). Nie wiem w czym tkwi problem. Analizowałam go wielokrotnie i opisałam powyżej.

      Usuń
    2. napisz w końcu czy piekarnik ma być nagrzany czy nie,bo to może być powód zakalca

      Usuń
    3. szczerze mówiąc ciasta zawsze piecze się wstawiając je do rozgrzanego piekarnika (wyjątkiem może być drożdżowe), ale jeśli to ma komuś pomóc to dopiszę :)

      Usuń
    4. Ciasto wyszlo super. Uzylam gęsty islandzki jogurt Skyr,i pieklam na termoobiegu przez 40 minut.

      Usuń
  28. Właśnie czekam aż się upiecze :-) bardzo urosło. A przepis super! Prosty, szybko i wygląda mmmmm.. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ciasto wygląda pięknie, smakuje także super. Jestem zachwycona przepisem. Dziękuję serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Emilia - no to się cieszę, że komuś udało się znowu upiec bez zakalca ;) Dziękuję za miłe słowa!

      Usuń
  30. Ciasto wyszło pyszne!!! Dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że wyszło i smakowało :)

      Usuń
  31. piekłam dzisiaj ale niestety zakalec

    OdpowiedzUsuń
  32. Niestety wyszedl porzadny zakalec. Z wierzchu pieknie sie wypiekl wyrosl i opadl....

    OdpowiedzUsuń
  33. czekam z niecierpliwością...ciasto w piekarniku :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Niestety zakalec.Chociaż czytałam wpisy o zakalcu...przepis zastosowałam dokładnie.Dopiero jak wyjęłam ciasto z piekarnika doszło do mnie skąd to się bierze...przecież w przepisie jest za dużo oleju!ten ciężki składnik powoduje te niechciane zakalce.Z powodzeniem wystarczyło by pół szklanki z uwagi na ten jogurt,też ciężki składnik dający ciastu wilgoć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teoretycznie tak. Można dać połowę mniej oleju, co jednak nie tłumaczy faktu,że są osoby, którym ciasto wychodzi. Szkoda, że skończyło się zakalcem...

      Usuń
  35. zrobiłam dzisiaj z kruszonką - pyszne!! i nie wyszedł zakalec, dałam mniej oleju (szklanka to jak dla mnie za dużo) i jest idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Również zakalec choć pyszne w smaku

    OdpowiedzUsuń
  37. Mi wyszło, zamieniłam trochę mąki pszennej na kokosową, która pięknie chłonie wilgoć i mimo wszystko - ciasto jest mokre ;) Pysznie wyszło. Delikatne, nie za słodkie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  38. 2 razy zakalec, trzeciej próby raczej nie podejmę.

    OdpowiedzUsuń
  39. Również zakalec. Szkoda składników...

    OdpowiedzUsuń
  40. Proszek do pieczenia musi być świeży, najlepiej nowa torebka bo jeśli jest otwarty i zleżały to zakalec wyjdzie murowany.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cenna informacja! Może się przydać. Dziękuję.

      Usuń
  41. Mam dylemat z tymi jajkami... powinno ubijac sie bialko osobno, czy cale jajka z cukrem? W jednym z przepisow bylo podobnoe jak w tym i ubilam najpierw bialko , wyszlo super ale i tak to mnie zastanawia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ciasto jest gęste więc niewiele by przetrwało z piany po wymieszaniu, ale na pewno by mu to nie zaszkodziło. W tym przypadku ciasto "podnosi" proszek do pieczenia - a na przykład w biszkopcie nie daję proszku, ale ciasto rośnie dzięki pianie.

      Usuń
    2. Dziekuję za odpowiedz, parę razy juz pieklam z różnymi owocami i jest pycha. Następnym razem zrobię bez osobno ubijanych białek. Osobiscie mąke mieszam łyżką, kiedys przy innym przepisie mieszalam mikserem i wyszedl zakalec, byc moze to ma znaczenie, gdyz odkąd mąke delikatnie mieszam o zakalcach zapomniałam...pozdrawiam ��

      Usuń
    3. Dziękuję za komentarz :) czasem tracę wiarę w ten przepis po tylu komentarzach o zakalcu, ale jak widać nie w przepisie problem.

      Usuń
  42. pierwszy raz robione i jest pyszne, na wierzchu posmarowane syropem brzoskwiniowym z żelatyną

    OdpowiedzUsuń
  43. Niestety zakalec ale nie zrażam się,spróbuje kolejny raz,bo w smaku b.dobre i szybkie do zrobienia ze składników jakie zawsze są w domu.Wykonałam wszystko dokładnie jak w przepisie,może za szybko z pielarnika wyciągnęłam-może warto było na noc do ostygnięcia zostawić,bo wyradtało b.ładnie.Do następnej próby 😊

    OdpowiedzUsuń
  44. A w jakiej temperaturze i jak długo piec, korzystając z termoobiegu, żeby nie wyszedł zakalec? :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Nie pieķę ciast z termoobiegiem, więc nie podpowiem.

    OdpowiedzUsuń
  46. Ciasto wyszło przepyszne, pięknie wyrośnięte. Najlepszy przepis.

    OdpowiedzUsuń