11:35

Pierogi ruskie z dynią

pierogi, dynia
Pierogi ruskie to ulubione pierogi mojego syna, jak również i męża. Często o nie dopytują i ponaglają mnie w razie dłuższej przerwy. 
Kiedy więc wymyśliłam, że tradycyjne pierogi ruskie zrobię z dynią, zabierałam się do gotowania z lekką duszą na ramieniu. Czy nie uznają ich za profanację?
Otóż nie!
Pierogi wszystkim bardzo smakowały, były chwalone i w 100 % zaakceptowane. 
Mi wersja dyniowa smakowała dużo lepiej niż tradycyjna z ziemniakami. 

Składniki:

  • 400 g twarogu (u mnie nie mielony, półtłusty)
  • 1 szklanka puree z dyni
  • 1 cebula
  • ok. 500 g mąki 
  • zimna woda
  • oliwa
  • sól
  • pieprz
  • majeranek
Cebulę obrać i pokroić w kostkę. Podsmażyć na złoto na oliwie, lekko posolić i ostudzić. Ser wymieszać z puree z dyni (dynię wcześniej upiec i zmiksować), dodać smażoną cebulę i farsz doprawić do smaku solą, pieprzem i majerankiem. 
Z mąki i zimnej wody (dolewać małymi partiami) zagnieść ciasto na pierogi. Można również zrobić ciasto zaparzane (patrz film). Ciasto rozwałkować cienko i sklejać pierogi. Gotować w osolonej wodzie, 2-3 minuty od wypłynięcia na wierzch. 
Podawać okraszone smażoną cebulą lub odsmażone na złoto. 



5 komentarzy:

  1. Oj widzę, ze mi komentarz wcięło:) .... bardzo fajny pomysł z tą dynią Aniu ... alez mi narobiłaś ochoty na pierożki:) buziaki

    OdpowiedzUsuń
  2. czyli jednak warto było zaryzykować :) myślę, że dynia to warzywo, które sprawdza się świetnie w każdym daniu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To też moje ulubione pierogi i na pewno wersji dyniowej nie uznam za profanację.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne pierogi , z dynią muszą smakować doskonale. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też zrobiłam już dwa razy pierogi ruskie z dynią, przy czym nie zrezygnowałam z ziemniaków - wymieszałam je pół na pół z dynią. Tęskni mi się za nimi, muszę koniecznie niebawem zrobić. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń