09:59

Sernik z dynią i pomarańczą

Za sernik z dodatkiem dyni zabierałam się chyba z trzy lata. 
W końcu się udało! 
Sernik też się udał.
Zastanawiałam się, czy dynia w serniku będzie wyczuwalna. Moim zdaniem nie. W tym akurat dominuje lekka, pomarańczowa nuta. 
Mój sernik nie zyskał mocnej, pomarańczowej barwy, ale polecam użyć dyni hokkaido, wtedy barwa będzie intensywniejsza. 

Składniki (tortownica 23 cm):
  • 3/4 szklanki puree z pieczonej dyni
  • 4 jajka
  • 500 g twarogu (u mnie półtłusty)
  • 1/2 szklanki + 2 łyżki cukru pudru
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 3 łyżeczki kakao
  • 120 g masła (zimnego)
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej
  • skórka otarta z połowy pomarańczy
  • 2 łyżki soku z pomarańczy
Z jednego żółtka (białko pozostawić), mąki pszennej, soku z pomarańczy, masła i kakao oraz 2 łyżek cukru pudru, zagnieść ciasto. Ciastem wyłożyć tortownicę (dno i 3 cm brzegu), nakłuć widelcem i wstawić do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika. Piec 15 minut. 
Cztery białka ubić na sztywno. W osobnej misce (przy pomocy miksera) wymieszać żółtka z cukrem pudrem, puree z dyni (wcześniej należy dynię upiec i zmiksować), twarogiem i mąką ziemniaczaną. Dodać skórkę z pomarańczy. Na koniec połączyć z białkami (tę czynność wykonywać łyżką, żeby masa nie straciła puszystości). Ciasto przelać na podpieczony spód i piec jeszcze ok. 45 minut w 180 stopniach. Na dole piekarnika ustawić naczynie z wodą - parowanie zapobiegnie pękaniu sernika).

Inne moje przepisy na serniki znajdziecie tutaj

Wpis dołączam do Festiwalu Dyni 2014


8 komentarzy:

  1. Fajny! Ja akurat dyni w serniku nie lubie... ale skoro piszesz ze jej nie czuc... to moze sprobuje Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. smaczne zastosowanie dyni, nie pomyślałam, że tak można, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszula - można, chociaż chyba bardziej pasuje mi mimo wszystko do ciast drożdżowych :)

      Usuń
  3. Uwielbiam połączenie dyni i pomarańczy (czy już Ci przypadkiem o tym nie mówiłam?).

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam dyniowe serniki, te z pomarańczą są wyborne :)
    Twój wygląda wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń