wtorek, 14 października 2014

Omlet z płatkami kukurydzianymi i jabłkami



Zdarza Wam się wyjść z domu bez śniadania? 
Mi co prawda tylko i wyłącznie jeśli idę na jakieś badania, ale z tego co się orientuję, raczej należę do wyjątków. 
Już tak mam, że nie jestem w stanie funkcjonować bez porannego posiłku. 
Natomiast z jego jakością bywa różnie, czasem dopada mnie monotonia, ale staram się, żeby jednak nie miała ona miejsca. 
Rodzinnie celebrujemy sobotnie i niedzielne śniadania. Nikt się wtedy nie śpieszy i jest czas na przygotowanie ulubionych śniadaniowych przysmaków.

Na zaproszenie marki Lubella wzięłam udział w warsztatach na temat śniadań właśnie. Przygotowaliśmy wraz z Chefem Piotrem Ceranowiczem: omlet bananowy z płatkami pełnoziarnistymi, śniadaniową sałatkę (warzywną) z płatkami, sałatkę owocową z płatkami oraz chrupiące kanapki (również z płatkami) i nieśpiesznie zajadaliśmy się tymi i innymi przysmakami.



Idealne śniadanie nie musi być jednak wystawne (co prawda mądra jest zasada "śniadanie jedz jak król", ale bardziej skoncentrować się trzeba na jakości nie ilości. Wystarczy miseczka płatków z mlekiem i owocami - podstawą jest urozmaicenie i nie jedzenie w kółko tego samego, bo takie podejście zdecydowanie nie działa motywująco. Dobrze, jeśli na śniadanie spożywać będziemy: płatki śniadaniowe (najlepiej te w najprostszej postaci), sok owocowy, chleb pełnoziarnisty, jogurt naturalny, twaróg, jajka, owoce i warzywa. 




Na dzisiejsze śniadanie przygotowałam omlet, który jadłam na warsztatach. 
Z braku banana przyrządziłam go z jabłkiem i jest to równie pyszna wersja. Omlet bardzo smakował mojemu 10-letniemu synowi. 

Omlet z płatkami pełnoziarnistymi (moja wariacja na temat omletu z bananem Piotra Ceranowicza) 


Składniki:
  • 1 jabłko
  • 2 jajka
  • szczypta cynamonu (mała)
  • 3 łyżki płatków pełnoziarnistych Lubella
  • 1 łyżka miodu
  • masło
Jabłko obrać i pokroić w drobną kostkę, wymieszać z miodem i chwilę podprażyć na małym ogniu (w wersji oryginalnej banana rozgniatamy widelcem i mieszamy z miodem, można dać surowego, ale moim zdaniem lepszy będzie chwilę podprażony). 
Na patelni rozgrzać na małym ogniu masło. Jajka wymieszać z 2 łyżkami płatków i wylać na rozgrzaną patelnię. Gdy omlet lekko się zetnie, posypać go łyżką płatków i przewrócić na drugą stronę. Smażyć jeszcze chwilę i zdjąć z patelni. Omlet podawać polany bananowym lub jabłkowym musem. 

Pamiętajcie! Dzień rozpoczynamy od śniadania! Dobrego śniadania! :)

4 komentarze:

  1. Ja też nie wyjdę z domu bez śniadania i tego uczę swoje dzieci... niestety nie mogę nauczyć Męża ... bo On twierdzi, że nie umie tak z rana nic w siebie wmusić:) ... no fakt wstaje o 4.45:) .... ale teraz na chorobowym nauczył sie jeśc śniadania z nami - może coś mu zostanie:).... omlet bardzo mi się podoba, jestem fanką omletów:) buziaki

    OdpowiedzUsuń
  2. Jola - mój na szczęście z domu nauczony i śniadania je:) Omlet bardzo polecam.

    OdpowiedzUsuń
  3. już wiem co jutro zjem na śniadanie, ostatnio jakoś brakowało pomysłów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Barbara - smacznego i polecam się na przyszłość

      Usuń

O mnie

Moje zdjęcie
Dlaczego Bajkorada? Ponieważ doradzam jak gotować proste posiłki dla całej rodziny, (trójki dzieci) a w wolnych chwilach piszę bajki.

Szukaj po haśle

agrest ajvar akcje konkursowe amarantus ananas anchois awokado babeczki babka Bajeczna Fabryka bajgle BAJKI bakalie bakłażan banan banany bazylia beza bezglutenowe białka bigos biszkopt bita śmietana boczek borówki botwinka Boże Narodzenie bób brokuł brownie brukselka brzoskwinie budyń bulion bułka buraki cake pops cebula chałka chałwa chipsy chleb chrusty ciasta ciasteczka na 10 rączek ciastka ciastka drożdżowe ciastka Olka ciasto ciasto bezglutenowe ciasto czekoladowe ciasto drożdżowe ciasto francuskie ciasto parzone ciasto ucierane ciasto z oliwą ciasto z owocami ciecierzyca coolomat cukinia curry cydr cynamon cytryna czarna rzepa czekolada czereśnie czosnek daktyle danie jednogarnkowe deser dla rodziców do pieczywa drożdże dynia dżem eklery fasola faworki fenkuł figi Filmy flaki galaretka garnek rzymski gęś gnocchi gofry gołąbki groch groszek gruszki grzyby humor imbir indyk inne jabłka jagody jajka jajko jarmuż jogurt kaczka kajmak kakao kalafior kalarepa kalmary kapary kapusta karkówka karmel Karnawał kasza kasza gryczana kasza jaglana kasza jęczmienna kasza manna kasztany kawa keks kiełbasa kisiel kiszona kapusta kluski kminek knedle knish kokos koperek kopytka kotlety krokiety królik kruche ciasto kruszonka kuchnie świata kukurydza kurczak kurczak wędzony kurki kurkuma lazania leczo lody lukier łosoś majonez mak makaron makowiec makrela maliny mandarynki mango marcepan marchewka masa budyniowa masa czekoladowa masa kajmakowa masa serowa masa śmietanowa masa truskawkowa masa z pianek marshmallow mascarpone masło orzechowe maślanka mazurek mąka gryczana mąka kasztanowa mąka kukurydziana mąka orkiszowa mąka razowa mąka żytnia mięso mielone mięta migdały miód mleko mleko kokosowe mleko skondensowane mleko w proszku młoda kapusta moje dzieci morele mozzarella muffinki murzynek musli na parze nagrody i wyróżnienia naleśniki natka pietruszki nektarynki nutella obiad obiad na słodko ogórek ogórek kiszony ogórki Olek recenzuje oliwa oliwki omlet oponki orzechy oscypek otręby owoce morza pancakes panierowane papryka parmezan pascha pasztet pączki pesto pęczak pieczarki pieczywo pierniki pierogi pistacje pizza placki placuszki płatki jęczmienne płatki owsiane podroby podróże polewa czekoladowa POLITYKA PLIKÓW COOKIES pomarańcza pomidory pomidory suszone por porzeczki przemyślenia matki-kulinarki przetwory przyjęcie dla dzieci ptysie pulpety rabarbar racuchy radicchio recenzje filmów recenzje filmów dla dzieci recenzje gier recenzje książek recenzje restauracji ricotta risotto rodzynki rogale rogaliki rolada roszponka rozmaryn rukola ryby ryż rzodkiewki sajgonki sałata sałatka sałatki samsa schab seler seler naciowy semolina ser ser feta ser kozi ser pleśniowy ser pleśniowy. serek homogenizowany serek topiony sernik sezam siemię lniane skorupki waflowe słonecznik soczewica soja sok sos beszamelowy sos czosnkowy sos pomidorowy sos sojowy sól strucla sucharki surimi surówka szafran szarlotka szczaw szczypiorek szparagi szpinak szybki obiad szynka śledź śliwki śmietana śniadanie tarta Tłusty Czwartek tofu topinambur torty trufle truskawki tuńczyk twaróg Viva la pasta wafle Walentynki wanilia warsztaty warzywa gotowane wątróbka Wielkanoc wieprzowina wino wiśnie wołowina z dżemem z owocami zakwas pszenny zakwas zytni zapiekanka zdrowie zielony groszek ziemniaki zrazy zupa zupy żelatyna żółtka żółty ser żurawina żurek

Prawa autorskie

Wszystkie teksty oraz zdjęcia potraw zamieszczane na blogu są wyłącznie mojego autorstwa. Osoby zainteresowane powielaniem, publikacją bądź innego rodzaju wykorzystaniem zamieszczanych tu treści proszę o kontakt pod adresem e-mailowym: a.cirin@wp.pl.