08:30

Budyń z dyni

Dynia w wersji budyniowej bardzo mi się spodobała. A jeszcze bardziej połączenie dyni z wanilią. 
Dzieci podeszły do tego budyniu dość podejrzliwie, ale ostatecznie zjadły,muszę przyznać, że bez większego entuzjazmu :) 
Dorosłym za to bardzo smakował. 
Po inne dyniowe przepisy zapraszam (tutaj). 

Składniki:
  • 1 kg dyni (przed obraniem)
  • 500 ml mleka + 1/2 szklanki
  • laska wanilii
  • 3 łyżki cukru
  • 4 płaskie łyżki mąki ziemniaczanej
Dynię obrać  i pokroić w kostkę. Zalać mlekiem (500 ml), dodać cukier i wanilię (laskę przeciąć na pół i nożem wydrążyć ziarenka). Gotować, aż dynia zmięknie (około 20 minut). Zdjąć z ognia, całość zmiksować i gotować dalej.
Mąkę ziemniaczaną wymieszać z 1/2 szklanki mleka i wlać do gotującego się musu dyniowego. Cały czas mieszając gotować jeszcze 2 minuty. Zdjąć z ognia i rozlać do pucharków lub miseczek. 

Przepis dołączam do Festiwalu Dyni:



19 komentarzy:

  1. Jako, że teraz dynia króluje w mojej kuchni, to dyniowy budyń muszę spróbować- tym bardziej, że nie jadłam... Ciekawy pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aniu,super!
    Ja też mam na dyniowy budyń ochotę.
    Widziałam gdzieś przepis.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oooo i to właśnie podoba mi się:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam, przepis przedni ale czy i czym można zastąpić mleko krowie, aby podać to niespełna rocznemu dziecku? :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli spożywa modyfikowane to na tym mleku też pewnie można ugotować budyń (można wcześniej upiec dynię i ją zmiksować, żeby uniknąć długiego gotowania w mleku, potem wymieszać z mlekiem i ewentualnie wanilią - cukier oczywiście już wtedy pomijamy. Na koniec tak jak w powyższym przepisie dodać mąkę ziemniaczaną)
      Jeżeli jest tylko na mleku mamy, to można spróbować na jakimś roślinnym - dobrze oczywiście, jeśli już wcześniej takie spożywało.

      Usuń
  5. Ja bym jadła, aż by mi się uszy trzęsły! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam dynię, zatem to coś zdecydowanie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magdalena - myślę, ze ten budyń to i nawet przeciwników dyni jest wstanie przekonać:)

      Usuń
  7. Bardzo ciekawy pomysl! :) Jeszcze o takowym budyniu nie slyszalam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzena - okazuje się, że budyń można robić z przeróżnych rzeczy :)

      Usuń
  8. Mi by smakował, bo uwielbiam i dynię i budynie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dobry przepis. Budyń smaczny. Polecam

    OdpowiedzUsuń