09:47

Dżem dyniowo-pomarańczowy

dżemy z dyni
To nasz ulubiony dżem. 
Nasz, czyli mój i męża. Dzieci nie sięgają po niego zbyt często, choć czasem się zdarzy - zwłaszcza do naleśników. 
Przy zachowaniu podanych niżej proporcji otrzymacie dżem wyraźnie pomarańczowy i lekko gorzkawy. Jeżeli obawiacie się tej delikatnej goryczki, to przy krojeniu pomarańczy, usuńcie białe błonki ze środka (ja daję pomarańcze w całości (odrzucam tylko pestki). 

Składniki:

  • 4 kg dyni (przed obraniem)
  • 5 pomarańczy (najlepiej słodkich i bezpestkowych)
  • 1/2 kg cukru
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
Dynię obrać i pokroić w kostkę (u mnie taka około 1 cm). Wsypać do dużego garnka, zasypać cukrem i odstawić na kilka godzin. Pomarańcze dokładnie wyszorować i pokroić w drobną kostkę (usunąć w miarę możliwości jak największą ilość albedo (białych części). Dodać do dyni i smażyć przez kilka godzin (u mnie 4) na małym ogniu, co jakiś czas mieszając. Pod koniec smażenia dodać cynamon (ilość w zależności od preferencji można zmienić). Gotowy dżem przełożyć do czystych słoików, zakręcić i poddać pasteryzacji (jeżeli nie zamierzacie spożyć dżemów w ekspresowym tempie :)). Można zagotować je w wysokim garnku (na małym gazie ok. 20 minut).

7 komentarzy:

  1. Aniu rozumiem, że pomarańcze w całości kroimy, ze skórką i albedo? Świetny kolor ma ten dżemik:) buziaki

    OdpowiedzUsuń
  2. Aniu tak to jest jak się ze zrozumieniem czyta:) .... buziaki

    OdpowiedzUsuń
  3. Mogę zabrać Ci sloiczek? Wygląda bosko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. u mnie także dżem z dyni jeden z ulubionych :)))

    OdpowiedzUsuń