08:54

Sernik gotowany

Sernik gotowany należy do serników zwartych. Osobiście bardziej wolę  puszyste, ale ten również mi smakował. 
Z reguły do serników używam twarogu z wiaderka, ale w tym przypadku lepiej kupić twaróg i zmielić. 
Da zdecydowanie lepszy efekt. 
Mój sernik polałam polewą z białej czekolady i obsypałam wiórkami kokosowymi, co nadało mu dużej słodyczy. Jeżeli więc chcecie mniej słodki. to polewę można pominąć i posypać samymi wiórkami. 

Składniki (tortownica 20 cm):

  • 1 kg twarogu tłustego (dwukrotnie zmielonego) lub twarogu sernikowego z wiaderka
  • 200 g masła
  • 5 jajek
  • 1/2 szklanki cukru
  • 2 budynie waniliowe (u mnie z cukrem)
  • 1 duży cukier waniliowy (16 g)
  • wiórki kokosowe do oprószenia po wierzchu (ilość wedle uznania)
  • opcjonalnie 100 g białej czekolady + 2 łyżki masła
  • opakowanie biszkoptów na spód sernika

W dużym garnku rozpuścić na małym gazie masło, dodać twaróg i podgrzewając mieszać. Powoli dodawać po jednym całym jajku. Następnie, dalej mieszając, dodać cukry. Gdy masa zaczyna już bulgotać dodać budynie (proszek) i dokładnie wymieszać. Zdjąć z gazu i przelać masę serową do tortownicy wyłożonej biszkoptami (spód). Wyrównać wierzch masy i jeszcze ciepły sernik posypać wiórkami kokosowymi (lub w wersji z białą czekoladą: po ostudzeniu sernika wylać czekoladę (wcześniej rozpuszczoną w kąpieli wodnej z 2 łyżkami masła) i posypać wiórkami). Sernik można również wzbogacić dodaniem do środka bakalii. 
Przed podaniem schłodzić (najlepiej przez całą noc) w lodówce. 

6 komentarzy:

  1. Przymierzam się do niego już od jakiegoś czasu. Pysznie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę go w końcu zrobić :) Może na Święta...? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gotowanego jeszcze nie robiłam, ale uwielbiam wszelkie serniki (najbardziej te amerykańskie, kremowe), więc chętnie wypróbuję ten przepis :).

    OdpowiedzUsuń
  4. Takiego jeszcze nie robiłam .... tzn, robiłam gotowany, ale przekładało się nim placki:). ja akurat zwarte serniki lubię:) buziaki

    OdpowiedzUsuń
  5. pyszny! Im dłużej w lodówce tym lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze wiedzieć:) U mnie serniki nigdy nie chcą za długo postać. Znikają ekspresowo:)

      Usuń