08:24

Sernik wiedeński (Film)


Bajeczne smaki zapraszają na sernik wiedeński. 
Bez spodu, puszysty, z rodzynkami. 
Jeśli do tej pory obawialiście się piec klasyczne serniki to koniecznie musicie zobaczyć jakie to proste. 

Składniki (tortownica 26 cm):
  • 1 kg twarogu sernikowego
  • 8 jajek
  • 3/4 szklanki cukru
  • 16 g cukru waniliowego (duże opakowanie)
  • 1 budyń waniliowy
  • 150 g masła
  • 1/2 szklanki rodzynek
  • cukier puder do posypania po wierzchu

Masło utrzeć z cukrem na jasną, puszystą masę. Dodać żółtka, cukier waniliowy i twaróg. Do masy dodać budyń (proszek), a następnie przy pomocy dużej łyżki wymieszać z białkami ubitymi na sztywną pianę. Dodać rodzynki oprószone mąką. Całość przelać do blaszki wyłożonej papierem lub folią aluminiową. Piec około 1,5 godziny w 160 stopniach (na spodzie piekarnika ustawić naczynie z wodą, która będzie parowała podczas pieczenia). Ostudzony sernik można oprószyć cukrem pudrem.

33 komentarze:

  1. wygląda bardzo smacznie:) lubię serniki:D

    OdpowiedzUsuń
  2. muszę się w końcu skusić na pieczenie sernika w kąpieli wodnej bo jak patrzę na to zdjęcie to mam ogromną ochotę na takie ciacho,wygląda niezwykle smakowicie a ja uwielbiam serniki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aniu w życiu nie piekłam sernika bez spodu. Nie wiem dlaczego, ale boję się, że albo się przypali, albo bedzie rozwalał .... a przecież tylu osobom wychodzi:) Chyba musze się w końcu przemóc:) ...a Wasz ernik bardzo mi się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chciałam zapytać o 2 rzeczy:
    1. Jak Pani to zrobiła że on nie opadł?! :) - wyszedł piękny!
    2. Czy te 160' to z termoobiegiem czy normalnie góra i dół same?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sandra D - :D
      1. Dziękuję. Nie zrobiłam nic poza tym co na filmie:) Czasem troszkę opada, ale tak minimalnie:)
      2. 160 bez termoobiegu
      3. Powodzenia!:)

      Usuń
  5. Sernik wygląda przepięknie, mnie często opadają niestety więc mam pytanie,
    Czy piekarnik ma być nagrzany do 160 stopni przed włożeniem sernika, ile minut wcześniej najlepiej włączyć piekarnik? Czy budyń miksujemy mikserem czy mieszamy ręcznie?
    Dziękuję i pozdrawiam serdecznie
    Joasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze zapomniałam zapytać jak długo miksować każdą łyżkę twarogu, czy około 30s tylko do połączenia czy można dłużej?

      Usuń
    2. Piekarnik musi myć już nagrzany. Ja rozgrzewam ok. 10 minut, ale to zależy od piekarnika.
      Budyń wrzucamy jeszcze podczas miksowania mikserem.
      Twaróg można miksować dłużej (można wrzucać większe porcje twarogu, to nie ma aż tak dużego znaczenia). Sukces puszystości polega na krótkim mieszaniu z pianą z białek. Dlatego mieszamy łyżką :)

      Usuń
  6. Dziękuję za podpowiedź:) Mam nadzieję, że wyjdzie podobny do tego, który tak wspaniale się prezentuje na zdjęciu i filmie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pani Aniu,
    Na te święta postanowiłam upiec sernik z Pani przepisu, gdy jest powiedziane aby utrzeć masło z cukrem na jasną, puszystą masę zawsze mam problem z wychwyceniem tego momentu, czy Pani swoim mikserem masło z cukrem przed dodaniem żółtek uciera około 3 minuty, czy raczej 10min. wiem, ze to jest indywidualna sprawa, proszę jednak o wskazówkę dla mnie:)
    Dziękuję i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam,
    rozumiem o co chodzi, bo też go kiedyś nie wychwytywałam i przez to miewałam zakalce w ciastach.
    Przyjmijmy, że 10 minut (zawsze lepiej dłużej niż za krótko). Masa ma być dobrze utarta, zmienić kolor na jaśniejszy. Powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. witam czy może być twaróg gotowy z wiaderka??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Najczęściej robię z twarogu z wiaderka.

      Usuń
  10. Mam pytanie: Czy po utarciu masła z cukrem żółtka dodajemy od razu wszystkie razem czy pojedyńczo, po dodaniu żółtek miksujemy krótko do połączenia masy czy kilka dodatkowych minut aby bardziej napuszyć masę?
    Serdecznie dziękuję za odpowiedź:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żółtka można wrzucić razem. Puszystość zagwarantuje piana z białek :)

      Usuń
  11. Ciekawe czy ten serniczek upiecze mi sie w piekarniku gazowym ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego niestety nie potwierdzę, ale proszę koniecznie dać znać jak poszło.

      Usuń
    2. Ale zakładam, że będzie dobrze :)

      Usuń
    3. Sernik wyszedł ok - ciasto smakuje nieziemsko :)Wprawdzie potrzymałam Go 10 minut dłużej w piekarniku ale opłacało się. Juz dawno nie jadłam takiego sernika wiedeńskiego. Wszystkim gorąco polecam ten przepis. Mega szybko się robi i jeszcze szybciej znika z talerza :) Pozdrawiam

      Usuń
    4. Bardzo się cieszę! Pozdrawiam :)

      Usuń
    5. Super jest ten Wasz blog - muszę się w niego wgłębić i dołączyć do Was na fb. ;)

      Usuń
    6. Dziękuję :) Blogi prowadzimy każda osobno - tylko filmiki są wspólne :)

      Usuń
  12. Aniu chcę upiec ten sernik napisz mi czy jak będę piekła go na papierze to czy boki blaszki mam czymś posmarować czy nie jest to konieczne,pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie trzeba smarować boków - radzę jednak nie przetrzymywać go później w blaszce (jeśli nie jest cała wyłożona papierem), bo sernik przechodzi "metalicznym smakiem".

      Usuń
  13. Witam. Czy do sernika można dodać przyprawę do sernika i mas serowych?
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam składu takiej przyprawy więc ciężko mi powiedzieć. Z podanych składników otrzymujemy sernik - jeżeli ktoś ma ochotę to może dodać np. dodatkowy aromat czy bakalie.

      Usuń
  14. Mam pytanie o szklankę bo daje pani 3/4 szklanki a jaką ma pojemność ta szklanka pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję właśni chcę robić na święta bo wygląda przepysznie a uwielbiam serniki jak upiekę to dam znać pozdrawiam

      Usuń
    2. To trzymam kciuki żeby się wszystko udało jak trzeba.Pozdawiam

      Usuń
  15. Sernik wyszedł przepyszny mój numer jeden chociaż miałam z nim trochę roboty bo musiałam zmielić ser ale było warto .Życzę zdrowych i spokojnych świąt pozdrawiam Agnieszka

    OdpowiedzUsuń