08:07

Zupa z dyni z mlekiem kokosowym


W sezonie zupami dyniowymi zajadamy się wręcz maniakalnie. 
W tym roku niekwestionowanym hitem jest połączenie dyni z curry i kokosem. 
Ile bym tej zupy nie ugotowała to i tak nigdy nie zostanie na drugi dzień... 
No, ale to akurat tylko i wyłącznie komplement. 
Przygotowanie tej zupy zabiera dosłownie kilka chwil - koniecznie spróbujcie. 




Składniki:

  • cała mała dynia (najlepiej hokkaido)
  • mały por lub średnia cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • puszka mleka kokosowego
  •  2-3 łyżki oliwy
  • sól
  • pieprz
  • curry
Dynię obrać i pokroić w kostkę. Cebulę lub pora oraz czosnek pokroić i smażyć na oliwie. Dodać pokrojoną w kostkę dynię i chwilę jeszcze smażyć, a następnie całość zalać wodą (tak, aby zakryła dobrze składniki, ale nie dużo więcej). Gotować aż dynia zmięknie. 1/3 ugotowanej dyni odłożyć, a pozostałą część zmiksować dodając mleko kokosowe oraz przyprawy. Na koniec dodać nie zmiksowaną dynię. Całość wymieszać i podawać. 
Na filmiku (klik) możecie zobaczyć jak prawie taką samą zupę przygotowałyśmy w Bajecznych smakach. 

12 komentarzy:

  1. muszę w końcu takiej zupy z mlekiem kokosowym spróbować, bo do tej pory bez mleka, na ostro jadałam zupę dyniową. Ale ten przepis mi gdzieś tak przemyka i w końcu się na niego skuszę chyba.
    Pozdrawiam,
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  2. Zupę z dyni robiłam tylko raz i wyszłą mi taka bez smaku. Może wypróbuje ten przepis. Sylwia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sylwia - jako wielka fanka dyni gorąco zachęcam Cię do wypróbowania. Ja ją uwielbiam.

      Usuń
  3. Aniu nie odpuszczę tej zupie .... jutro jest moja:) buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jola - u mnie chyba też jutro będzie, ale z innej odmiany dyni. Ciekawa jestem czy Twojemu Olkowi posmakuje:)

      Usuń
    2. Niewiem czy Olek w ogóle spróbuje ...bo warzywa to go w zęby kłują:) ...ale Lilka na pewno nie wzgardzi:) .... niestety zupa powstanie dopiero dziś .... z pewnych niezależnych ode mnie powodów:)

      Usuń
  4. Gotuję ją właśnie ale przepis jest strasznie mało precyzyjny :( Muszę się opierać na drodze prób i błędów :/ Curry ile? Oliwy ile? Mleko kokosowe tez jest w różnych puszkach dostępne :/ Można precyzyjniej? Dziękuję....

    OdpowiedzUsuń
  5. Można...choć celowo nie podaję dokładnych ilości w zupach, traktuję je bardziej jako inspirację. Oliwy 2-3 łyżki. Mleko - najpopularniejsza rozmiarem puszka - nie mam teraz w domu, więc nie sprawdzę wagi (taka, w jakiej sprzedaje się mleko skondensowane). Curry - wedle uznania. Dla jednego będzie to 0,5 łyżeczki, dla innego 1 łyżeczka...

    OdpowiedzUsuń
  6. i do tego prażone pestki słonecznika, mniam

    OdpowiedzUsuń