08:47

Krokiety z waflami


Bajeczne smaki zapraszają na kolejny filmik. Tym razem pokazujemy jak przyśpieszyć wykonanie krokietów. Wystarczy naleśniki zastąpić suchymi waflami. 
Sami zobaczcie jakie to proste:)

Składniki (12 krokietów):

  • 3 kwadratowe lub prostokątne wafle
  • 1 kg ziemniaków ugotowanych w mundurkach
  • 2 średniej wielości cebule
  • 2 jajka
  • ok. 1 szklanki bułki tartej
  • majeranek
  • sól
  • pieprz
  • olej do smażenia
Ugotowane w mundurkach ziemniaki (jeszcze ciepłe) obrać, zmielić lub zgnieść. Dodać pokrojoną w kostkę i podsmażoną cebulkę. Wymieszać i doprawić do smaku majerankiem, solą i pieprzem. Jeszcze ciepły farsz podzielić na 3 części i rozsmarować na waflach. Wafle zwinąć w rulony. Każdy rulon pokroić na 4 części. Krokiety obtaczać w rozmąconym jajku i bułce tartej. Smażyć na złoto. 


12 komentarzy:

  1. Ależ fajne krokiety, zupełnie inne.
    Bardzo mi się podobają i filmik też ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. ...robie takie same, ale nazywam je pierogami waflowymi i kroje w mniejsze kawałeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiele razy się do nich przymierzałam,ale chyba musiałam zobaczyć je u Ciebie,żeby wreszcie zaplanować...
    Pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Idealne dla mnie-są z ziemniakami i nie trezba smażyć tych nieszczęsnych naleśników:)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam takie z ziemniakami, pieczarkami i mięsem mielonym, kiedyś wrzuce na boga :))

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo fajny pomysł na obiad:). Nie spotkałam się jeszcze z takimi krokietami:) buziaki

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłam krokiety z waflami to naprawdę pychotka ;0;0 Dziękuję za przepis ;0

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakie smakowite! i absolutnie w moim guście;)

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja polecam zmienić farsz na mięso mielone zrobione tak jak na kotlety.Można potem zwinąć i pokroić albo pokroić w kwadraty bądź trójkąty,panierować i smażyć. Ponieważ mięso jest zimne , w przeciwieństwie do ziemniaków, smaruję wafle mlekiem ( lub wodą )żeby zmiękły i dały się dobrze pokroić

    OdpowiedzUsuń