17:34

Bułki do hot-dogów


Chociaż wielką zwolenniczką jedzenia parówek nie jestem, to mimo wszystko od czasu do czasu zdarza nam się je jeść (kupując zwracamy uwagę na zawartość, omijamy "parówki dla dzieci"szerokim łukiem, ostatnio kupujemy wyłącznie "z szynki"). Hot-dogi są zresztą dla dzieci (przynajmniej moich) bardzo atrakcyjnym daniem. 
Tym razem postanowiłam danie to urozmaicić i sama upiekłam bułki. Natknęłam się kiedyś na bułki o kształcie piesków i spróbowałam je odtworzyć.
Myślę, że się udało:)

Składniki (duża porcja, na 16 bułek):

  • 4 szklanki mąki pszennej
  • 1 i 1/2 szklanki mleka + kilka łyżek do posmarowania bułek po wierzchu
  • 50 g masła (roztopionego i ostudzonego)
  • 7 g suchych drożdży
  • 2 łyżki cukru
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka soli
  • 48 rodzynków
Z podanych składników zagnieść ciasto (wyrabiałam mikserem ze spiralnymi końcówkami) i odstawić w ciepłe miejsce, żeby wyrosło (powinno podwoić swoją objętość). 


Wyrośnięte ciasto podzielić na 16 części i z każdej uformować prostokąt. Ciasto ułożyć na posypanym mąką blacie i przy pomocy ostrego noża wykonać dwa nacięcia, tworząc uszy. Następnie przy pomocy rodzynków uformować nosek i oczy. Bułeczki ułożyć na blaszce (duża, na cały piekarnik), wyłożonej papierem do pieczenia i pozostawić ok. 30 minut do wyrośnięcia. Wyrośnięte posmarować mlekiem. 
Piec w 200 stopniach, około 18 minut (do zrumienienia się bułeczek). 
Bułeczki, których nie wykorzystamy na hot-dogi można zjeść np. z masłem i dżemem. 



19 komentarzy:

  1. Rewelacyjne!!! Moje dzieci by je pokochaly odrazu zwlaszcza ze parowki to tez dla nich wyjatkowe danie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aniu, z chęcią zjadłabym takiego hot-doga!
    Smakowicie się prezentują.
    Ja też kupuję parówki z szynki lub z gęsi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Amber - przyznaję, że i ja j ez wielka przyjemnością zjadłam:) A na parówki z gęsi jakoś nie natrafiłam.

      Usuń
  3. Świetne- nie tylko dla dzieciaków ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzieć mój byłby zachwycony takimi hot dogami. Za pomysł już dziękuję, z pewnością wykorzystam.
    Ciepło pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urtica1 - cieszę się, że przyczynię się również do radości innych dzieci:)

      Usuń
  5. Łał, świetnie Ci się udały! Dzieciaki musiały być zachwycone :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gin - dziękuję:) Były zachwycone, tylko najmłodsza nie do końca była od razu przekonana czy to można jeść:)

      Usuń
  6. Urocze... :) Gdybym była dzieckiem to oszalałabym ze szcześcia :). Aż szkoda ich jeść :). Wspaniale jest do Ciebie zaglądać, zawsze coś naprawdę inowacyjnego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kam cia - :) bardzo się cieszę, że Ci się u mnie podoba:)

      Usuń
  7. świetne te buły ... PRAWDZIWE HO -DOGI :):)

    a parówki z dopiskiem na opakowaniu - "dla dzieci " to wielka ściema ... zawsze trzeba czytać skład na etykiecie towaru i tym kierować się robiąc zakupy ...

    OdpowiedzUsuń