08:35

Krucho-drożdżowe pomarańczowe rogaliki z dynią


Krucho-drożdżowe rogaliki z dodatkiem skórki pomarańczowej, nadziewane dynią z pomarańczą i kardamonem. 
Subtelnie pomarańczowe i orzeźwione nutą kardamonu. 
Dla mnie idealne.

Składniki ciasta (36 małych rogalików):

  • 125 g masła (w temp. pokojowej)
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 2 żółtka (1 białko pozostawić do smarowania po wierzchu)
  • 2 łyżki cukru
  • 2 łyżeczki suchych drożdży
  • 1 kopiasta łyżka gęstej śmietany (18%)
  • skórka otarta z dużej pomarańczy 
Składniki nadzienia (podaję składniki na porcję większą niż potrzeba do rogalików (wystarczy połowa, my nadwyżkę zjedliśmy z naleśnikami):
  • 2 szklanki startej na dużych oczkach dyni
  • cała duża pomarańcza (może być ta, z której zetrzemy połowę skórki)
  • sok wyciśnięty z połowy cytryny
  • 3 łyżki cukru
  • kardamon do smaku
Dodatkowo:
  • cukier puder do oprószenia po wierzchu
Z podanych składników zagnieść ciasto i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia (mniej więcej podwoi swoją objętość). 
Dynię oraz zmieloną (całą, najlepiej bezpestkową, a jeżeli z pestkami to je usunąć) pomarańczę smażyć przez około 30 minut z dodatkiem cukru i soku z cytryny oraz kardamonu (dodałam jedno zmiażdżone ziarno). Musiałam dodać dość sporo wody (która odparowała), ponieważ składniki przywierały do dna. Nadzienie ostudzić. 
Wyrośnięte ciasto podzielić na części i rozwałkować na placki o grubości 3-4 mm. Każdy placek podzielić na 12 części i na każdym z trójkątów położyć łyżeczkę nadzienia. 

Uformować rogaliki (patrz film) i ułożyć je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Pozostawić w ciepłym miejscu do wyrośnięcia. Przed włożeniem do piekarnika posmarować białkiem po wierzchu. 
Piec w 180 stopniach około 18 minut.
Po ostudzeniem oprószyć cukrem pudrem. 




Przepis dodaję do akcji:











15 komentarzy:

  1. Czy mogę się poczęstować ;;; wyglądają smakowicie ;;; pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo chętnie spróbowałabym takich cudeniek:)Zakochałam sie w nadzieniu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowne to nadzienie, ma taki energetyczny kolor :)
    Rogaliki wyszły Ci idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj, jakie pyszności serwujesz Aniu! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rogaliki muszą mieć bardzo ciekawy smak ... Jak dla mnie intrygujący.
    Chyba sprawdzę go na swoich kubkach smakowych ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Aniu robiłam z ciastem dyniowym, ale z nadzieniem nie. Muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. Super:) Jestem bardzo ciekawa Twoich wrażeń. Możesz się podzielić zdjęciem korzystając z przycisku Cook'd:)

      Usuń
    2. Tak się udały :)
      http://przystole.blox.pl/2013/11/Krucho-drozdzowe-rogaliki-z-dynia-i-pomarancza.html

      Usuń
  8. .... uwielbiam rogaliki... ale własnie uświadomiłas mnie, ze bardzo bardzo dawno nie piekłam tego cudu:) .... czas to nadrobić:) buziaki

    OdpowiedzUsuń