09:44

Zupa marchewkowa z pomarańczą


Marchewka z pomarańczą to naprawdę dobrana para, bardzo aromatyczny, zgrany duet. 
Zachwycający nie tylko zapachem, ale również barwą. 
Ta zupa, mimo iż ze składników dostępnych praktycznie przez cały rok, smakuje mi najbardziej jesienią. 

Składniki:
  • pół małego pora
  • pół pietruszki
  • 6 dużych marchewek
  • 1 duża pomarańcza
  • oliwa (2-3 łyżki)
  • pół łyżeczki świeżego imbiru
  • sól
  • pieprz
  • do podania: pestki dyni
Pora pokroić i lekko zeszklić na oliwie. Dodać pietruszkę i marchewki (obrane i pokrojone). Całość zalać wodą (do zakrycia składników) i gotować do uzyskania miękkości przez marchewkę. Zmiksować dokładnie wszystkie składniki i dodać sok wyciśnięty z całej pomarańczy, imbir oraz doprawić do smaku solą i pieprzem. Gotować jeszcze 3 minuty. Można na koniec dodać jeszcze odrobinę świeżej oliwy. Podawać np. z pestkami dyni. 

17 komentarzy:

  1. Muszę przetestować w końcu to połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. icookandlook.pl - połączenie jest naprawdę super, dziękuję:)

      Usuń
  3. Ciekawe połączenie, muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi bardzo oryginalnie :) Ciekawa jestem takiego połączenia, nie do końca do mnie przemawia, ale często tak mam, coś wydaje się dziwnym połączeniem, a w rzeczywistości to niebo w gębie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basinepichcenie - chyba wszyscy tak miewają, ale myślę, że nas - blogerki kulinarne, cechuje jednak duża odwaga kulinarna:)

      Usuń
  5. czy tę pomarańczę faktycznie czuć w zupie? bo ja bym jeszcze dla pewności dodała trochę otartej skórki z pomarańczy. ciekawi mnie ten smak.
    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monika - czuć, ale nie dominuje. Mi o taki efekt właśnie chodziło. Zostaw sobie skórkę na ewentualne ostateczne doprawienie (no i moja pomarańcza była naprawdę duuuuża:)

      Usuń
  6. Zrobiłam dotąd raz taką zupę i muszę przyznać, że smakuje bosko :). Ale apetyczne zdjęcie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Evitaa - to mam nadzieję, że natchnęłam Cię do kolejnego razu:)

      Usuń
  7. Ta zupa jest b a j e c z n a! Zrobiłam dzisiaj na obiad tylko zamiast pora dałam cebulę. W dodatku jest tak szybka i łatwa w przygotowaniu. Uwielbiam takie proste, ale niebanalne przepisy. Ten dodaję do ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię marchwiankę, ale takiej zupy to ja jeszcze nie jadłam:) buźka

    OdpowiedzUsuń
  9. Niestety z pomarańczą jest obrzydliwa. O wiele lepsza tradycyjna. Aż mi się łezka w oku zakręciła jak zepsułam tak pyszny smak pomarańczą :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iza - to dowód na to, że ludzie się różnią i nie zawsze wszystkim coś smakuje. Ja tę zupę lubię bardzo.

      Usuń