10:20

Razowe pierogi mięsne w bulionie pieczarkowym

Lubię lepić pierogi. Może nie maniakalnie, ale od czasu do czasu sprawia mi to naprawdę dużą przyjemność. Najczęściej są to pierogi ruskie, bo to ulubiona odmiana moich chłopaków. Jednak żeby nie wkradła się nuda od czasu do czasu pojawiają się też inne nadzienia. Bardzo lubię pierogi mięsne, ale jak dla mnie są one dość ciężkie - te które dzisiaj prezentuję podałam z bulionem pieczarkowym i moim zdaniem zyskały na lekkości, bo nie było już potrzeby okraszania ich czymś dodatkowo.
A taka zupa sprawia, że robi się ciepło, cieplutko i bardzo miło. Polecam na dni, kiedy nadejdą prawdziwe chłody.


Składniki na pierogi:
  • 600 g mięsa (u mnie łopatka wieprzowa)
  • 1 średnia cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • liść laurowy
  • ziele angielskie
  • sól
  • pieprz
  • majeranek
  • 400 g mąki pszennej
  • 400 g mąki pszennej razowej
  • 1 jajko
  • wrzątek
  • oliwa
Z mąki, jajka i wrzątku sporządzić ciasto - tak jak w tym przepisie
Mięso ugotować w osolonej wodzie z dodatkiem liścia laurowego, ziela angielskiego, soli i pieprzu. 
Cebulę pokroić w drobną kostkę, czosnek posiekać i lekko zeszklić na oliwie.
Ugotowane mięso ostudzić i zmielić. Cebulę i czosnek dodać do mięsa i przyprawić je do smaku majerankiem i pieprzem. 
Z ciasta i farszu zlepiać pierogi i gotować je (3 minuty od momentu wypłynięcia). Ja do zupy preferuję kształt uszek, ale mogą być też w tradycyjnej formie. 


Bulion pieczarkowy:

  • wywar z łopatki (pozostawiam część wywaru i rozcieńczam go wodą w proporcjach 1:1 żeby nie był za tłusty)
  • 1 marchewka
  • 300 g pieczarek
  • sól
  • pieprz
  • 2 łyżki oliwy
Marchewkę obrać i pokroić w półplasterki, pieczarki dokładnie umyć i pokroić w plasterki. Powyższe składniki podsmażyć na oliwie, a następnie zalać mięsnym wywarem. Gotować do uzyskania miękkości przez marchewkę. Doprawić do smaku solą i pieprzem. 
Podawać z pierogami. 




13 komentarzy:

  1. podziwiam, mogę zrobić ciasto, mogę zrobić farsz, ale lepić nie cierpię!

    OdpowiedzUsuń
  2. ja też bardzo lubię lepić pierogi ....ale przyznam szczerze, ze ciasta z mąki razowej jeszcze w życiu nie robiłam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Beata - zawsze można zrobić a la ravioli:)
    Angie - bardzo dziękuję:)
    Jola - polecam, jest bardziej twarde, ale przez to idealne do zupy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne pierożki i ten bulionik:) Podoba mi sie ten obiadek:)

    OdpowiedzUsuń
  5. pysznie wyglądają, a że bardzo lubię pierożki to poprosze o porcyjkę;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Aniu,ja też uwielbiam lepienie pirogów!
    A Twoje z grzybowym bulionem-ach!
    I zapachniało mi świątecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie przepadam za lepieniem, zawsze z podziwem patrzyłam na moją mamę,robiła te pierogi szybciej niż maszyna ;] Na Twoje, bo w końcu nie ja lepiłam chetnie bym się skusiła ;]

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo ciekawy przepis :) podoba mi się

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo sympatyczne są, a ten bulionik kusi mnie jeszcze bardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mhmh.. zamawiam sobie takie pierożki u CIebie ;-)) Czy uda mi się je jutro już jeść na obiadek? ;-D



    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń