08:32

Serowe kulki

Serowe kulki z założenia miały być wytrawnym daniem, ale jak to w kuchni eksperymentalnej bywa znalazł się dodatkowy składnik w postaci - daktyli. 
Same kulki są w smaku wyraźnie serowe, żółciutkie za sprawą dodatku kurkumy, lekko pikantne dzięki chili, a w środku mają daktylową niespodziankę i o dziwo nie są wcale mocno słodkie. Dzięki podsmażeniu na oliwie zyskały chrupiącą skórkę. 
Doskonale skomponowały się z podsmażoną fasolką (na oliwie z dodatkiem sosu sojowego). 
Bardzo polecam. Daktyle można też z powodzeniem zastąpić rodzynkami. 


Składniki:

  • 500 g twarogu (półtłustego)
  • 7 łyżek kaszy manny
  • 1 jajko
  • sól
  • kurkuma
  • chili 
  • siekane daktyle (około pół szklanki)
  • mąka do obtoczenia
  • oliwa
Z twarogu, kaszy manny, jajka i przypraw oraz posiekanych daktyli wyrobić gładką masę. Formować kulki o średnicy ok. 4 cm i obtaczać je w mące. 
Gotować w osolonej wodzie. 3-4 minuty po wypłynięciu. Kulki dobrze odsączyć z wody i ostudzić. 
Przed podaniem smażyć na złoto na oliwie. 

Sprawdzą się jako samodzielna przekąska lub jako dodatek np. do smażonych warzyw. 
Ja podałam z fasolką (ugotowaną i ostudzoną fasolkę usmażyłam na oliwie i pod koniec smażenia polałam sosem sojowym).

17 komentarzy:

  1. Aniu, bardzo oryginalne danie. Fasolki nigdy nie podawałam z sosem sojowym, a teraz myślę, że to doskonały pomysł.
    Jestem bardzo ciekawa połączenia sera z daktylami.

    OdpowiedzUsuń
  2. Aniu,to prawdziwa kuchnia nowatorska!
    Kluski serowo-daktylowe i fasolka z soją...
    Ciekawa jestem,jak to razem smakowało.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ola - ta fasolka jest rewelacyjna.
    Amber - bardzo dobrze smakowało:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawa jestem jak takie kuleczki smakują :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Aniu niesamowite połączenie. Nigdy bym się nie odważyła, na coś takiego. To znaczy nigdy przed przeczytaniem Twojego posta.

    OdpowiedzUsuń
  6. Flusso - w przybliżeniu jak odsmażone, pikantne leniwe kluski z daktylami:)
    Kabamaiga - jak to mawiają do odważnych świat należy:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Podobają mi się :) Z daktylami albo z rodzynkami to super !:)
    Pozdrówki:)

    OdpowiedzUsuń
  8. o raju - zrobię takie kulki, będą świetne do bento!!! Dziękuję za inspirację, droga Aciri!

    Pozdrawiam
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Majana - miło mi, że się spodobały:)
    Mnemonique - o do bento jak znalazł:)
    Smak chwili - dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bożena - bardzo dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak dla mnie bomba! Już teraz wiem,że to smakuje cudownie! ;-D Twarożek.. mniam!


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Biedr_ona - cieszę się, że Ci się spodobały:)

    OdpowiedzUsuń
  13. takich jeszcze nie robiłam, będę koniecznie musiała spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Smacznie :)
    http://monikawkuchnifika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń