19:31

Ciasto czekoladowe z bananami

Jesień to czas wyraźnej aktywności czekoladoholików. I aż wierzyć mi się nie chce, że kiedyś czekolady nie znosiłam. Z okresu przedszkolnego pamiętam sporą kolekcję czekolad, które przynosili goście, a które ja konsekwentnie układałam jedna na drugiej w szafce - o dziwo one jakoś znikały, ale to za sprawą mojego taty:). Na to ciasto natrafiłam u Majanki i od razu wiedziałam, że muszę je mieć - lekko je zmodyfikowałam. W sam raz wilgotne, w sam raz czekoladowe i z wyraźnym bananowym posmakiem. 


Składniki:
  • 1,5 szklanki cukru (w oryginale 2 szklanki brązowego)
  • 2 szklanki mąki
  • 8 łyżek kakao (mocno ciemne)
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka sody
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 banany
  • 2 jajka
  • 0,5 szklanki ciepłej wody
  • 1 szklanka mleka
  • 0,5 szklanki oleju lub oliwy
  • polewa - 2 mleczne czekolady+3 łyżki mleka
Dokonałam też modyfikacji w sposobie przygotowania ciasta. Wszystkie składniki wrzuciłam do miski i zmiksowałam - wrzuciłam banany obrane ze skórki i połamane na kilka kawałków - nie do końca zmiksowały się na papkę - co według mnie dało fajny efekt. 
Piec około 40 minut w 180 stopniach. 
Wystudzone polać polewą (czekolady rozpuścić w kąpieli wodnej i dodać mleko). 

38 komentarzy:

  1. Ciasto wygląda pysznie.
    Lubię ciasta z polewą, często robię "ołówkiem" dziurki w ciście, by polewa wpłynęła również do środka ciasta:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam połączenie czekolady i banana. A ciasto samo w sobie prezentuje się przepięknie :) Aż ślinka cieknie.

    OdpowiedzUsuń
  3. czekolada z bananami ! mniam!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Peggykombinera - niezły patent z tymi dziurkami:)
    Lovelykate - to cieszę się, że takie reakcje wywołuje:)
    BasiaP - :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też ostatnio robilam to ciacho .Pyszne

    OdpowiedzUsuń
  6. Banany i czekolada to połączenie doskonałe. Uwielbiam tekie wilgotne ciasta :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Lutka40 - właśnie widziałam, że cieszy się sporą popularnością:)
    Slyvvia - zgadzam się, że to idealne połączenie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. O,jak się cieszę ,że posmakowało Ci to ciasto. Bardzo mi się spodobało u Ani na blogu, a my takie ciasta bardzo lubimy,. Wspaniale u Ciebie wygląda.
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie pięknie.. jak dla mnie niczego więcej nie potrzebujesz robić ;-D Tylko poproszę takie ciacho! ;-)


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. mniam! :) jest szansa na kawałek?

    OdpowiedzUsuń
  11. a ja właśnie kopię w Twoim blogu w poszukiwaniu ciasta ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie lubiłaś czekolady jako dziecko? Aniu czy to możliwe? Ja tam mam fazę na czekoladę bez względu na porę roku. Na takie ciasto też.
    p.s. bardzo proszę o większe zdjęcia, wiesz dlaczego :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Czekolada i banan to świetne połaczenie

    OdpowiedzUsuń
  14. Haha, aż nie wierzę że mogłaś nie lubić czekolady w dzieciństwie :-) Wyjątkowo rzadko spotykam takie osoby!
    Całe szczęście, że smak takich ciast jest niezrównany ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Majana - to u Ani to faktycznie wygląda zniewalająco:)
    Biedr_ona - następna czekoladoholiczka:)
    Zauberi - niestety już za późno, ale polecam zrobić, bo jest ekspresowe w wykonaniu:)
    Aga-aa - ciekawam co wykopałaś:)
    Kabamaiga - nienawidziłam wręcz:)
    Duś - też tak uważam:)
    Arven - wtedy głównie trafiałam na gorzkie, których nie znosiłam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam zapach tego połączenia - bananów z czekoladą. Niestety dla mnie przeważnie nieco zbyt słodkie, ale aromat obłędny!

    OdpowiedzUsuń
  17. Sweet dreadi - ono nie jest właśnie bardzo słodkie (dodałam mniej cukru niż w oryginale), polecam Ci:)

    OdpowiedzUsuń
  18. MNiam, wpraszam się na kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  19. ja też za samą czekoladą nie przepadam, ale takie wypieki czekoladowe są jednak pyszne. a banany z czekoladą lubię się bardzo, i to wiadomo od dawien dawna...

    Pozdrawiam
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. napewno pyszne bo banan i czekolada lubią sie bardzo :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Grażyna - zapraszam:)
    Mnemonique - czyli nie wszyscy jednak wyrastają z nielubienia czekolady:)
    Piegusek1976 - dokładnie:) również pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  22. smak tego ciasta musiał być niezrównany:) ....uwielbiam banany w wypiekach:)

    OdpowiedzUsuń
  23. jako czekoladoholik piszę się na nie :) musi być przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  24. Wyszło przepyszne. Tylko polewe zrobiłam wg oryginalnego przepisu. ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Anonimowy - to się cieszę:) też kiedyś wypróbuję ta polewę:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Takie ciasto musi niezwykle smakowac:) Uwielbiam dodatek baananów do ciasta:) ... pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  27. A ja chciałam zapytać czy można zmniejszyć ilości cukru?do tego ciasta,,
    Pozdrawiam Frenez

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest obłędnie słodkie, ale myślę, że do szklanki cukru można zmniejszyć:), tylko wtedy zmniejszyłabym też wodę do 0,25 szklanki.

      Usuń
  28. A nawet w ogóle z niej zrezygnować:)

    OdpowiedzUsuń
  29. bardzo dziękuję przetesuje .Frenez

    OdpowiedzUsuń
  30. i wczoraj był test,,:-)no i taki bardziej chlebek bananowy mi wyszedł...bo nie taki wysoki jak u Ciebie,
    zmniejszyłam cukier do szklanki, a wody dałam 5 łyżek a reszta jak w przepisie...może za długo miksowałam?
    Mimo to smak jest dobry ale że takie bardziej płaskie ciasto to z części kokosanki porobiłam a reszta została pocięta na kwadraciki i obtaczałam jak trufle w kawie z dodatkiem cukru pudru:-)
    Frenez

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raz mi to ciasto nie wyszło - było płaskie, jak dałam niedojrzałe banany. Długie miksowanie nie powinno mu zaszkodzić. Zaintrygowało mnie jak zrobiłaś kokosanki...ja robię takie http://bajkorada.blogspot.com/2011/01/kokosanki.html

      Usuń
    2. a :-) podobna nazwa kokosanki a inne wykonanie:-)
      Twoje takie ciasteczkowe..oj pewnie aromat kokosankowy przy pieczeniu jest"
      szkoda że tu zdjęcia nie mozna zaprezentowc...moje to takie ala-prostokąty wykąpane najpierw w czekoldzie a potem w wiórkach całe...
      Wiesz banany były dojrzałe z biedronki:-)a teraz sobie przypomniałam że mleko było zimne ale przegotowane wczesniej może to nie spodobało się mojemu ciastu?
      Frenez

      Usuń
    3. Tak sobie właśnie wyobraziłam, ale chciałam się upewnić:) Szczerze mówiąc nigdy nie robiłam ciasta z przegotowanym mlekiem, może to to:)

      Usuń
    4. Zrobiłam to ciasto:) frajda była jak zawsze, ale wyszło niestety jak brownie...a nie tak jak Twoje na zdjęciu...:) niestety nie wiem co zrobiłam źle... niezależnie od tego i tak się zje:D jest Pyszne :D zrobiłam polewę z gorzkiej czekolady, co zrównoważyło słodycz samego ciasta:) Oczywiście połączenie czekolady i bananów...rewelacja!

      Usuń
    5. Klaudine - no szkoda, że nie bardziej puszyste. Ono jakieś kapryśne bywa, ale mi zawsze wychodzi... to takie niewytłumaczalne rzeczy w przyrodzie:) Cieszę się, że mimo wszystko smakowało:)

      Usuń
  31. o matko!!! Wszystko zmiksowałam razem z mlekiem! Nie doczytałam że mleko było do czekolady...:( czekam co wyjdzie:p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I dobrze. Do czekolady tylko troche mleka reszta do ciasta

      Usuń