09:14

Ciasteczka ze słonecznikiem

Przepis na te ciasteczka miałam od ponad roku. To znaczy raz miałam, a raz nie:) Bo przesyłała mi go sms-em siostra i to skasowałam, to wydawało mi się, że zapisałam a gdzieś zniknęło, to znowu telefon padł  i przepis diabli wzięli. A siostra mi go przesyłała nie wiem sama z 5-6 razy:), a ja za każdym razem sobie obiecywałam, że teraz to już na pewno przepiszę do zeszytu. 
I w końcu przepisałam. Przepis jest i pozostanie z nami na zawsze, bo ciastka są przepyszne i co najważniejsze bardzo proste w przygotowaniu. Robiłam już kilka razy, jak na razie ze słonecznikiem, ale można go zastąpić również innymi ziarenkami. 


Składniki:
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 200 g masła
  • 0,5 szklanki cukru
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1,5 szklanki uprażonych ziaren słonecznika
Powyższe składniki wymieszać ze sobą. Z ciasta formować kulki wielkości orzecha włoskiego. 
Każdą kulkę lekko spłaszczyć i układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. 
Piec 15 minut w 180 stopniach. 














Zapraszam również do obejrzenia filmu z pieczenia ciasteczek:


35 komentarzy:

  1. Na drugi dzień są równie pyszne,a może nawet lepsze:)Najfajniejsze w nich jest to,że robi się je szybko i nie da rady zrobić zakalca:P

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że przepis godny wypróbowania;) Muszą być bardzo pyszne skoro nie doczekały nawet kolejnego dnia;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale pyszności;) Chętnie wykorzystam przepis- mam w domu ciasteczkowgo potwora;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pucinka21 - też tak uważam:)i te ziarenka, które można sobie wyskubywać:)
    DarkANGELika - polecam:)
    Panna Malwinna - ciasteczkowe potwory panoszą się widzę w wielu domostwach:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Owszem owszem, przepis godny wypróbowania i z pewnością go wypróbuję, oczywiście jak zawsze i zwykle coś dodam od siebie ;-) Przepis jest bardzo prosty i co najważniejsze szybko można je konsumować ;-D

    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie ma jak dobry przepis od siostry

    OdpowiedzUsuń
  7. Pychotkowe ciastka Aniu :) Zjadłabym sobie kilka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ja już teraz zapisuję :) i teraz chyba pójdę piec, spac coś nie mogę...

    OdpowiedzUsuń
  9. Biedr_ona - masz duże pole do popisu:)
    Kabamaiga - dokładnie:)
    Majana - też bym chętnie teraz zjadła...:)
    Aga-aa - tak czułam, że Cię ten przepis zainteresuje:)

    OdpowiedzUsuń
  10. taki chrupiący słonecznik w ciasteczkach.. jestem za!

    OdpowiedzUsuń
  11. rewelacyjny przepis i cudnie wyglądające ciasteczka, muszę zapisać i zrobić koniecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. hehe, zrobię je na bank, tylko niech mnie przestaną zęby boleć od aparatu :/

    OdpowiedzUsuń
  13. I stały się ciastko. Pierwszą partię musiałem skrobać nożem bo się "trochę" przypaliły:)
    Za to druga palce lizać:)
    I oczywiście dodałem trochę daktyli...:P

    OdpowiedzUsuń
  14. Asieja - :)
    Magda K. - już dzisiaj smacznego:)
    Aga-aa - potem tylko ziarenka będziesz wydłubywać:)
    Marcin - cieszę się, że je zrobiłeś. Doradzam odmierzanie czasu pieczenia:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo lubię ciasteczka ze słonecznikiem, daję do nich brązowy cukier, są wtedy ciemniejsze.

    OdpowiedzUsuń
  16. Avelina - oczywiście można zrobić z brązowym cukrem:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Proste i apetyczne te ciasteczka :) Faktycznie z brązowym cukrem można spróbować będą miały fajny aromat. Cudnie się upiekły :)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  18. Monica - ja spróbuję kolejnym razem z żurawiną.

    OdpowiedzUsuń
  19. Aniu, tez tak mam! Internet Internetem, blog blogiem, a najukochansze przepisy wciaz chowam w starym zeszycie! I wycinki z gazet koniecznie! :) A ciasteczka zapamietuje, bo widze, ze super-proste, a to jest to, czego zwykle potrzebuje :)

    Buziaczki!

    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  20. a to maselko jakie ma byc? miekkie, roztopione?

    OdpowiedzUsuń
  21. Anonimowy - masło najlepiej lekko miękkie, ale nie roztopione.

    OdpowiedzUsuń
  22. a mozna zamiast słonecznika dac np. rodzynki, morele suszone itp.??

    OdpowiedzUsuń
  23. twarde jak kamień na drugi dzień blee

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiłam je już wiele razy i raczej nie były twarde na drugi dzień. Wręcz przeciwnie.

      Usuń
  24. a ja myślę, że z prażonymi pestkami dyni byłyby równie pyszne, póki co upiekę ze słonecznikiem :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ciasteczka wspaniałe! Uwielbiam smak słonecznika, do tego dodałam jeszcze "od siebie" rodzynki i szklankę płatków owsianych (dzięki czemu ograniczyłam ilość maki pszennej). Wyszło genialnie, szybko, tanio i dużo :)
    Dziękuję za przepis i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę. To świetny pomysł z płatkami owsianymi:)

      Usuń
  26. Ja dodałam jeszcze drobno pokrojoną gorzka czekoladę- pyyyyszotka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo dobry pomysł:) Cieszę się, że smakowały.

      Usuń
  27. super, ja dodałam jeszcze cukier waniliowy i troszkę miodu. Wyszły wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ciekawa jestem tego miodu - jak wpłynął na smak ciastek:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Naprawdę pyszne!!

    OdpowiedzUsuń