08:18

Zupa z rukoli

Spodziewałam się innego smaku, ale i finalny mnie zadowolił:). W zupie jest dużo czosnku a w ogóle nie było go czuć. Zupa wyszła delikatna w smaku, taka nieco szpinakowa i tu mnie zaskoczyła, bo spodziewałam się po rukoli większej pikantności. Ciekawie skomponowała się z  serem pleśniowym. Polecam taką zupę na zimne popołudnia. Idealna po długim spacerze.






Składniki:

  • 2 średniej wielkości ziemniaki
  • 1 duża cebula
  • 4-5 ząbków (dużych) czosnku
  • 150 g rukoli
  • ser pleśniowy
  • sól
  • pieprz
  • oliwa (3 łyżki)
Cebulę, czosnek i ziemniaki obrać i pokroić na kawałki (zupa będzie miksowana). Podsmażyć na oliwie i zalać wodą. Gotować do uzyskania miękkości przez ziemniaki. Dodać rukolę i gotować 5 minut. Całość zmiksować i doprawić do smaku solą i pieprzem. Podawać z kawałkami sera pleśniowego. 

11 komentarzy:

  1. zawsze fascynowały mnie zupy z sałat, muszę spróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam zupę z mniszka. Myślę, że ta jest dość podobna w smaku. A może się myślę?

    OdpowiedzUsuń
  3. Veggie - to moja pierwsza:)
    Kabamaiga - nie wiem, nie jadłam z mniszka...:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja fanką rukoli nie jestem, ale Jemu by na pewno posmakowała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rukolę jadam jako sałatkę, ale zupa? Ciekawe ;-)


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo lubię rukole za jej pikantny smak ...ciekawa jestem jak sie sprawdziła w zupie:) pozdrawiam Anuś:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tu-tusia - to Jemu musisz zrobić:)
    Biedr_ona - mnie też to intrygowało:)
    Jola - ja też uwielbiam za pikantność i orzechowość:)

    OdpowiedzUsuń
  8. hm, ciekawe, uwielbiam rukolę, ale zawsze jadłam ja na surowo, zupy nawet sobie do tej pory nie wyobrażałam. No ciekawostka, musi być ciekawy smak.
    Wypróbuję :)

    Pozdrawiam
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Aniu, też kiedyś zrobiłam zupę z rukoli i także zaskoczyła mnie swoim łagodnym smakiem. Mimo że wyszła inna niż się spodziewałam, smakowała mi. Przydałoby się powtórzyć.

    OdpowiedzUsuń
  10. O,chyba będzie pyszna taka zupka :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawy przepis!Zwykle rukola nam się kojarzy z sałatką:)

    OdpowiedzUsuń