08:00

Spaghetti w sosie jabłkowym


Spaghetti w sosie jabłkowym to kolejna propozycja z cyklu Viva la pasta!, którą przygotowałyśmy z Aleksandrą z Moja Toskania
Dodatek anyżu, świeżego imbiru, cytryny i cynamonu sprawia, że danie jest niezwykle aromatyczne. Wręcz zaskakująco. 

Składniki:

  • 350 g makaronu spaghetti
  • 4 jabłka (użyłam słodkich)
  • 60 g masła
  • 1 średnia cebula
  • kawałek świeżego imbiru (kostka ok. 1,5 cm)
  • 1 łyżeczka ziaren anyżu (dałam mniej)
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 200 g śmietany 12%
  • sól, pieprz
  • 1/2 cytryny
  • parmezan do posypania po wierzchu


Jabłka obrać i pokroić w kostkę, polać sokiem z połowy cytryny. Cebulę pokroić w drobną kostkę i podsmażyć na maśle. Dodać jabłka i dusić do momentu aż będą rozgotowane na papkę (w trakcie można podlać odrobiną wody, jeśli całość zacznie przywierać do garnka). Dodać sól, pieprz, cynamon, skórkę startą z cytryny oraz anyż i imbir (starty na drobnych oczkach). Na końcu połączyć ze śmietaną. 
Gotowy sos wymieszać z ugotowanym makaronem. Podawać posypany parmezanem. 

Zapraszam do obejrzenia spaghetti z sosem jabłkowym przygotowanego przez Aleksandrę w Toskanii. 

3 komentarze:

  1. Bardzo mi się podoba Wasze przełamywanie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa propozycja smakowa. Chętnie wypróbuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytając tytuł przepisu myślałam, że będzie na słodko ... a tu niespodzianka:)

    OdpowiedzUsuń