17:27

Ciasto czekoladowe z kremem budyniowym

Ciasto dla wielbicieli kremówek
Zdecydowanie. 
Również dla zwolenników ciast czekoladowych, kajmaku i orzeszków. 
Zaliczam się do wszystkich wyżej wymienionych. 
A Wy?

Składniki biszkoptu (blaszka 33 cm x 23 cm):

  • 5 jajek
  • 3/4 szklanki cukru
  • 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 3 łyżki ciemnego kakao
Jajka ubić z cukrem na puszystą masę. Przy pomocy łyżki wymieszać z mąkami i kakao. Ciasto przelać na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Piec 20 minut w 200 stopniach. Ostudzić i przeciąć w poziomie na 2 równe warstwy. 


Masa budyniowa
  • 1 litr mleka
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • 1 budyń waniliowy lub śmietankowy bez cukru
  • 1 pełna łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1 jajko
  • 200 g masła
  • opcjonalnie szczypta kurkumy (masa wychodzi wtedy bardziej żółta niż w kremówce)
1,5 szklanki mleka zmiksować z mąkami, budyniem i jajkiem. 
W garnku zagotować pozostałe mleko z cukrami i małym strumieniem wlewać mleko wymieszane z dodatkami, cały czas ubijając (ręczną trzepaczką bądź mikserem) Ostudzić. Masło w temperaturze pokojowej dokładnie utrzeć przy pomocy miksera i małymi porcjami dodawać ostudzony budyń.

Dodatki:
  • puszka masy kajmakowej (400 g)
  • pół szklanki posiekanych orzechów włoskich
Ciasto przełożyć masą budyniową i na wierzch rozsmarować masę kajmakową (podgrzana lepiej się rozsmarowuje). Posypać orzechami. Schłodzić w lodówce.

41 komentarzy:

  1. o rety, jutro wpadam na kawkę i kawałek tego cudeńka ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. moja dobra koleżanka zawsze takie robi na święta, smak jest boski!!! Jak dobrze, że Wielkanoc już wkrótce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na święta to go raczej nie zrobię, bo po kawałku już nie ma się na nic siły:)

      Usuń
  3. W kremie nie powinna być łyżka mąki pszennej, zamiast szklanki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest prawidłowo. Wychodzi gęsty budyń (jest go dużo, bo na litr mleka), który uciera się z kostką masła.

      Usuń
  4. O mniam, smaczne ciasto !:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj to ja z wielką przyjemnoscią zjadłabym z Tobą kawałek tego ciacha:). Pozdrawiam ciepło Aniu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również chętnie skonsumowałabym w Twoim towarzystwie:)

      Usuń
  6. Takie tu smakowite rzeczy prezentujesz :))) Ja wczoraj piekłam bułeczki cynamonowe z Twojego przepisu. Wyszły wspaniałe a dzisiaj, podgrzane w kuchence mikrofalowej, także smakują wybornie. Pozdrawiam Sylwia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam komentarz do bułeczek. Dzisiaj i ja mam na nie wielką ochotę:) Chyba zrobię na kolację:)

      Usuń
  7. Pyszności, zjadłabym kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Aniu, wygląda niebiańsko :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zrobiłam trzymajac sie przepisu,ale masa budyniowa wyszła mi rzadka :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi się wcześniej zdarzało, że masa budyniowa wychodziła rzadka. Masło musi być naprawdę bardzo dobrze utarte, a budyń (powinien być bardzo gęsty - był?) dobrze schłodzony i dodawany małymi porcjami.

      Usuń
  10. Pycha wychodzi jeżeli zamiast orzechow wloskich da się ziemne polaczenie słodkiego ze slonym rewelacja!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super pomysł. Wtedy smakowo idzie w kierunku snickersa. Mniam:)

      Usuń
  11. Bioszkopt bez proszku do pieczenie uda się???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od lat nie piekę biszkoptów z proszkiem. Polecam obejrzeć filmik http://www.youtube.com/watch?v=TYcLa6Ifs08

      Usuń
  12. Biszkopt się nie udał bez proszku :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musiała być jakaś inna przyczyna niż brak proszku. Biszkopty go naprawdę nie wymagają.

      Usuń
  13. Czy zamiast budynie śmietankowego mogę użyć waniliowego?

    OdpowiedzUsuń
  14. jak zrobic krem krok po kroku pilne bo biszkopt juz jest

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krok 1. 1,5 szklanki mleka zmiksować z mąkami, ( 1 pełna łyżka mąki ziemniaczanej
      1 szklanka mąki pszennej), budyniem i jajkiem - tak żeby nie było grudek
      Krok 2. W garnku zagotować pozostałe mleko z cukrami i małym strumieniem wlewać mleko wymieszane z dodatkami, cały czas ubijając (ręczną trzepaczką bądź mikserem)
      Krok 3. Ostudzić.
      Krok 4. Masło w temperaturze pokojowej dokładnie utrzeć przy pomocy miksera i małymi porcjami dodawać ostudzony budyń
      Krok 5. Masę wylać na spód ciasta

      Usuń
  15. Ciasto wyszło mi smaczne ale pół dnia walczyłam z kremem, który wyszedł za rzadki. I tak zmniejszyłam ilość mleka a zwiększyłam ilość mąki gotują ponownie budyń. Wcale nie wyszedł taki sztywny a po dodaniu masła krem był rzadki (nie katastrofalnie) ale nie na tyle gęsty, żeby dało się ładnie kroić. Ratowanie go żelatyną niewiele pomogło ale w domu zajadaliśmy ze smakiem. Trochę boje się zanieść go do pracy bo koleżanki mam wybredne.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  17. Szczerze nie polecam. Ciasto nie udane

    OdpowiedzUsuń
  18. Litr mleka to za dużo. Masa wyszła rzadka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z 500 ml mleka gotuje się budyń z torebki. Tu na litr mleka jest budyń + łyżka mąki ziemniaczanej + szklanka mąki pszennej - to wychodzi bardzo gęste.
      Chyba, że problem powstał w momencie ucierania z masłem...

      Usuń