08:21

Kartoffelsalat - sałatka ziemniaczana

Kartoffelsalat to nic innego jak najprostsza w swej prostocie sałatka ziemniaczana. Będąc w Niemczech jadałam ją zawsze w towarzystwie pieczonych kiełbasek. 
Można do niej dodać selera, kiszonego ogórka lub natkę pietruszki albo szczypiorek, ale na początek warto się poznać z wersją podstawową. 
Przygotowuje się ją szybko, ale ważne żeby swoje odstała (w lodówce).
Idealna jako dodatek do mięs, ale jak dla mnie to może uchodzić za samodzielne danie. 


Składniki:
  • 1 kg ziemniaków
  • 2 średnie cebule
  • 200 ml bulionu 
  • ocet winny (4 łyżki)
  • oliwa (4 łyżki)
  • sól
  • cukier
  • świeżo zmielony pieprz
Ziemniaki ugotować w mundurkach. Ostudzić, obrać ze skóry o pokroić na dość duże kawałki (średni ziemniak na grube plastry, a każdy plaster na 4).  Dodać pokrojoną w kostkę cebulę i zalać ciepłym bulionem. Całość lekko wymieszać i odstawić do ostygnięcia. 
Przygotować sos z octu, oliwy,  dużej szczypty cukru i soli. Wymieszać z ziemniakami i cebulą. Dodać pieprz. Sałatkę wstawić do lodówki na minimum 2 godziny. 

14 komentarzy:

  1. smaczna alternatywa dla zwykłych ziemniaków do obiadu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie jest jeszcze dodać posiekaną świeżą natkę i/lub szczypiorek - sałatka zyskuje dzięki temu wizualnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. mniam, slyszalam o niej, ale jeszcze nie jadlam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj, tak, tak! Koniecznie z ogórkiem kiszonym!
    Aniu, śniłaś mi się tej nocy, razem z Twoim synkiem, ale ten był...mniejszy od Ewy :). To dziwne, bo przecież tak naprawde, to my się nie znamy. Szczegółów nie pamiętam..
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam kiedyś niemiecką ziemniaczaną, ale specjalnie mnie nie zachwyciła. Może Twój przepis bardziej przypadnie mi do gustu;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Małgosia - to trzeba spróbować:)
    Lashqueen - :), widzisz to najwyraźniej jest znak, że musimy się poznać. Póki co straszliwie zachorowaliśmy na urlop w Toskanii...:)
    Panna Malwinna - mi chyba też z tego co pamiętam nie posmakowała za pierwszym razem:). Musisz dać jej jeszcze jedną szansę:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Spotkałam się ostatnio z kilkoma przepisami na sałatkę ziemniaczaną, ale Twój brzmi wyjątkowo pysznie! Chętnie spróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Agnieszka - powodzenia i smacznego:)

    OdpowiedzUsuń
  9. MNiam MNiam! ;-)



    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyglada smacznie ale mnie tak jak i Malwinke ta salatka nie zachwyca :( Moze faktycznie zalezy od przepisu a moze trzeba sie do niej przekonac :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Biedr_ona - :)
    Marzena - no nie każdemu musi smakować:),myślę, że najlepiej to w ogóle smakuje na świeżym powietrzu:)

    OdpowiedzUsuń
  12. o tak, taką sałatkę zwykle przygotowuje moja mama gdy grillujemy w ogrodzie, i wtedy smakuje wybornie.
    Pozdrawiam Cię gorąco:)

    OdpowiedzUsuń