10:12

Ciasto daktylowo-orzechowe

Ciasto bardzo słodkie. Dla bakaliowych maniaków.
Z gorzką herbatą tworzy związek idealny. Jesz i mówisz: o rany, ale słodkie, już nie mogę... i sięgasz po kolejny kawałek.
Przepis autorstwa mojego brata z uwzględnieniem moich sugestii:).
Czuję, że daktylowo-orzechowa nuta pojawi się jeszcze tej jesieni w moich ciastach. Bardzo mi odpowiada.


Składniki (tortownica 26 cm):
  • 1 szklanka suszonych daktyli (bez pestek)
  • 1/2 szklanki orzechów (laskowych, ale mogą być włoskie lub mieszanka)
  • 1/2 szklanki mielonych orzechów laskowych
  • 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 szklanki cukru (można zmniejszyć)
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/4 szklanki oleju
  • masło i bułka tarta do obtoczenia blaszki
Daktyle i orzechy posiekać niezbyt drobno. 
Białka ubić z cukrem na sztywną masę i pod koniec ubijania dodać żółtka. 
W osobnej misce wymieszać mąkę, mielone orzechy, posiekane daktyle i orzechy oraz proszek do pieczenia. 
Do miski z suchymi składnikami dodać olej i mieszając łyżką połączyć z masą jajeczną. 
Wylać na blaszkę wysmarowaną masłem i wysypaną bułką tartą.
Piec około 25 minut w temp. 180 stopni (sprawdzić patyczkiem).

12 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie wypchane bakaliami ciasta! A jesli do tego sa tak proste, to maja u mnie dodatkowe punkty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też bardzo lubię takie ciasta, a szczególnie gdy fajnie chrupią orzeszki :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Maggie - ja też bardzo cenię prostotę wykonania:)
    Slyvvia - to ciasto jest bardziej ciągnące się niż chrupiące, ale ma niespodzianki w postaci napotkanego orzeszka:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Generalnie to ja nie lubię ciast z bakaliami, ale akurat daktyle i orzechy, to bardzo chętnie :)
    Ale musiało być wilgotne i pyszne takie ciacho. Już sobie wyobraziłam siebie przy herbacie i z kawałkiem ciasta w ręku...

    OdpowiedzUsuń
  5. Ola - do herbaty jest idealne. Do kawy zresztą też:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Aniu, bardzo smacznie wygląda to ciacho. Kuszące, słodkie mniam:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kojarzy mi się od razu z Bożym Narodzeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Majana - my łasuchy to wiemy:)
    Dorota - mi też:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda fantastycznie ....a jak musi smakować:) wielki ukłon w strone brata:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam to co szybkie i smaczne ;-)


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda bardzo apetycznie :) i to kuszące bakaliowe połączenie... musi być pycha :) jak ciasteczko już się skończy to zapraszam do siebie na małe co nieco z gruszkami :) pozdrawiam, Kasia :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jola - przekażę:)
    Biedr_ona - to jak i ja:)
    Słodkiefantazje - jak z gruszkami to lecę:)

    OdpowiedzUsuń