10:06

Danie dla niemowląt - schab z cukinią i kaszą jaglaną

Propozycja w sam raz dla 10 miesięcznego maluszka, ale tym daniem i starsi nie pogardzą:). 
W składzie każdy znajdzie coś dobrego, bo jest i mięso i warzywo i zdrowa kasza. 
Tak podanej cukinii jeszcze nie jadłam, ale jest to naprawdę pyszna propozycja. 
Wersję dla dorosłych należy tylko bardziej przyprawić.
Smacznego! 


Składniki (na 2 porcje dla malucha (przewidujące dokładki:)):
  • 1 mały plaster schabu
  • pół małej cukinii
  • pół marchewki
  • 4 łyżki kaszy jaglanej
  • woda 
Do garnka z wodą (około 2 szklanek) włożyć plaster schabu i gotować około 40 minut. 
Dodać obraną i pokrojoną w plastry marchewkę, a następnie cukinię razem ze skórką i "wnętrznościami":). 
Gotować do uzyskania miękkości przez marchewkę i schab. 




Całość zmiksować przy użyciu blendera. 
Dodać kaszę (wcześniej przepłukaną w ciepłej wodzie) i gotować około 20 minut. 





20 komentarzy:

  1. Bardzo fajne danie :) muszę podrzucić mojej szwagierce :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja dorosła na pewno bym nie wzgardziła takim daniem :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Magda K. - dziękuję, niedługo kolejne:)
    Asieja - i słusznie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo smakowity obiadek dla malucha:) ja też bym sie skusiła:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Jola - ja się skusiłam i powiem Ci, że nawet za bardzo nie doprawiałam. Samo w sobie było bardzo aromatyczne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pysznosci robisz swoim dzieciom Aniu:)

    OdpowiedzUsuń
  7. dobrze jest przyzwyczajać dziecko od najmłodszych lat do kaszy jaglanej!!!
    P.S. Twój przepis na sałatkę z fasolki szparagowej zalinkowałam na moim blogu.

    Pozdrawiam
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Majan - młodsze docenia i zjada:), ze starszym gorzej:)
    Mnemonique - staram się żeby kasza pojawiała się w menu (choć i tak jeszcze za rzadko moim zdaniem):)

    OdpowiedzUsuń
  9. MHmh.. kaszę jaglaną i ja lubię ;-)



    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo często robię synkowi kasze jaglaną. Jest pyszna!
    Super pomysł na połączenie z cukinią.

    OdpowiedzUsuń
  11. No to już wiem co mój maluszek będzie jutro jadł na obiadek. Super blog, wspaniałe przepisy, dodaję do ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Biedr_ona - to dobrze:)
    Jedzonko Malucha - dobrze, że mamy są świadome, że kasza jaglana jest zdrowa:)
    Smak Chwili - dziękuję i życzę smacznego:)

    OdpowiedzUsuń
  13. po co miksować?

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie każde 10 miesięczne dziecko da radę pogryźć plaster schabu:), dlatego mięso miksuję.

    OdpowiedzUsuń
  15. jak drobno pokroisz to zje bez problemu, ważne jest aby w tym wieku podawać dziecku pokarmy, które będzie musiało pogryźć, dzięki temu uczy się jeść i kształtuje się prawidłowy zgryz. Dziecko, które nie ma w ogóle zębów, też sobie poradzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy od dziecka. Ewa wspaniale wypluwała takie kawałki, mimo iż już zęby posiadała. Akurat mięso jej do gryzienia nie leżało:)
      Oczywiście jeśli dziecko akceptuje można pokroić na kawałki.

      Usuń
  16. Super danie :) mojej małej bardzo smakowało pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Chyba było pyszne. Młoda wcinała ochoczo :). Dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewa - super! :) Życzę córeczce samych smacznych posiłków :)

      Usuń