12:49

Gofry V - dyniowe


Kolejny eksperyment z dynią i kolejne doświadczenie z goframi. Olek stanowczo odmówił konsumpcji po jednym kęsie, ale domyślam się, że nie chodziło o smak, tylko o sam fakt bezczeszczenia gofrów warzywem. 
Musiałam je nieco dłużej piec, ale mocniejsze podpieczenie to też ich atut. W środku dość słodkie i wilgotne a z wierzchu chrupiące. Zachęciły mnie do kolejnych tego typu eksperymentów:). 

Składniki:
  • 1 szklanka pure z dyni
  • 2 jajka
  • 1/3 szklanki oleju
  • 4 łyżki cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 0,5 szklanki mleka
  • 0,5 szklanki mąki pszennej
  • 0,5 szklanki mąki ziemniaczanej
Jajka utrzeć z cukrem przy pomocy miksera, a następnie połączyć z pozostałymi składnikami. Piec zgodnie z instrukcją gofrownicy, a nawet chwilkę dłużej. 
Można jeść same albo lekko oprószyć cukrem pudrem. 

18 komentarzy:

  1. Aniu,jestem zachwycona!
    Wszelkie dyniowe potrawy,wypieki uwielbiam.
    Twoje gofry dopełniły tę ,miłość'.
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Amber - to mamy to samo "opętanie":), u mnie dziś aż dwie dyniowe potrawy na obiad:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gofry dyniowe...mniam, ciekawy pomysł

    OdpowiedzUsuń
  4. Dyniowych jeszcze nie robiłam, ale zapowiadają się fantastycznie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie bym spróbowała:) uwielbiam dynię

    OdpowiedzUsuń
  6. Aniu, świetne. Uwielbiam takie mocno wypieczone gofry. Dla mnie dodatek dyni to atut. Następnym razem nie zdradzaj Olkowi składu, dopóki nie powie, że pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jedzono Malucha - dziękuję:)
    Slyvvia - już myślę z czym by tu jeszcze:)
    Tyna - jak lubisz, to może się skusisz:)
    Ola - nie mówiłam, sam wyśledził, bo od razu się rzucała w oczy ich żółtość:)

    OdpowiedzUsuń
  8. ciekawy pomysł, ciekawa jestem jak smakują, trochę jak racuchy dyniowe? u mnie tez dzisiaj dyniowo;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Asix - bardziej jak chrupiące naleśniki dyniowe:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znałam tego... bardzo fajny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mollisia - ja też wcześniej nie znałam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. ale ciekawa kombinacja! super pomysłowe!:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawy pomysł na gofry z dynią..

    OdpowiedzUsuń
  14. wyglądają niezwykle ....piękny kolor mają dzięki dyni:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Maugustyna - dziękuję:)
    Bożena-1968 - również dziękuję:)
    Jola - troszkę zbrązowiały, kolejna oznaka jesieni:):):)

    OdpowiedzUsuń
  16. Aciri jesteś niesamowita. Podejrzewam, że ja musiałabym te gofry robić w tajemnicy (chodzi o skład) i potem dopiero podać.

    OdpowiedzUsuń
  17. Kabamaiga - ja ukrywałam, ale się nie udało. Nie wyczuł buraków w cieście, nie wyczuł cukinii w czekoladowym, ale dynię w gofrach od razu wyśledził:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Z dyni? Nowość jak dla mnie ;-)



    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń