piątek, 1 lipca 2011

Ser panierowany

To wspomnienie wakacji w Czechach i przepięknej Pragi. 
I pysznego lokalnego jedzenia. 
A przede wszystkim smażonego sera... o wdzięcznej nazwie hermelin, czyli czeskiego camemberta.
Zajadaliśmy się nim niemal codziennie. Najczęściej podawanym z ziemniaczanymi kuleczkami (również panierowanymi) i całą górą surówki. A potem naleśniki z bitą śmietaną i owocami:). Kalorycznie, ale "raz się żyje":)



Składniki:
  • krążek sera camembert
  • jajko
  • bułka tarta
  • sól
  • pieprz
  • olej
Jajko roztrzepać dodając sól i pieprz. 
Krążek sera dwukrotnie obtoczyć w jajku i w bułce. 
Smażyć z obu stron na złoto. 


Podawać np. z pieczonymi ziemniakami i sałatką z różnych warzyw. Ser po przekrojeniu wylewa się na zewnątrz rozkoszną serową lawą:).

20 komentarzy:

  1. Aniu dla mnie Czechy to też smażony ser ...uwielbiam go i mogłabym jeśc codziennie:) musze sobie kiedys takowy w domu przyrządzić:) pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  2. Aniu- pamiętam jak kiedyś mój Połówek był uzależniony od takiego smażonego sera. Pyszności;)

    OdpowiedzUsuń
  3. pyszota, uwielbiam panierowane sery, tylko na czas ich jedzenia należy zachorować na alzheimera i lub popaść w amnezję i nie pamiętać ile to ma kalorii :)))

    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też jestem miłośnikiem ,wyprażanego syra'.Tylko tam podaje się żółty panierowany.
    Twój wygląda bardzo smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  5. W dzieciństwie robiłam tak z serem salami. W końcu to były czasy, kiedy o camembert można było tylko pomarzyć.

    OdpowiedzUsuń
  6. Narobilas mi ochoty!!!... To tez i moj taki malutki smaczek dziecinstwa (jeden z niewielu), ale nikt wtedy o camembert nie slyszal - panierowalo sie i smazylo, co bylo! :)
    Buziaki Aniu!

    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja również z chęcią bym spróbowała..

    OdpowiedzUsuń
  8. Pycha,nabrałam chęci, żeby tez zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  9. camemberta panierowanego jeszcze nie jadłam, na razie tylko pieczonego w "sreberku". w każdym razie uwielbiam jego rozpuszczone wnętrze :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam ten moment, kiedy po przkrojeniu wypływa gorący ser, do tego żurawina... normalnie smaka mi narobiłaś ;]

    OdpowiedzUsuń
  11. Musi być pyszny ten serek. Nigdy takiego nie jadłam.
    Pozdrawiam Aniu:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wlasnie o takim serku opowiadal mi syn jak jadac przez czechy zatrzymali sie przy jakiejs knajpce i zamowili taki ser,mowil ze byl pyszny!...ja pamietam taki,wlasciwie podobny ser z koloni,ale to byl chyba gouda w panierce.

    OdpowiedzUsuń
  13. mój LLord zaraz będzie też panierował i smażył, ale nie ser a pieczarki i idziemy na film przed TV :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mhmh.. rozkosz dla mojego gardełka ;-)) A raczej przełyku ;-)


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  15. też byłam kiedyś w pradze :DD i jadłam takie danie mniaaaam szukałam tego przpisu ANiA dzięki :*

    OdpowiedzUsuń
  16. Nigdy nie jadlam!:) Rany to musi byc dobre:)

    OdpowiedzUsuń

O mnie

Moje zdjęcie
Dlaczego Bajkorada? Ponieważ doradzam jak gotować proste posiłki dla całej rodziny, (trójki dzieci) a w wolnych chwilach piszę bajki.

Szukaj po haśle

agrest ajvar akcje konkursowe amarantus ananas anchois awokado babeczki babka Bajeczna Fabryka bajgle BAJKI bakalie bakłażan banan banany bazylia beza bezglutenowe białka bigos biszkopt bita śmietana boczek borówki botwinka Boże Narodzenie bób brokuł brownie brukselka brzoskwinie budyń bulion bułeczki bułka buraki cake pops cebula chałka chałwa chipsy chleb chrusty ciasta ciasteczka na 10 rączek ciastka ciastka drożdżowe ciastka Olka ciasto ciasto bezglutenowe ciasto czekoladowe ciasto drożdżowe ciasto francuskie ciasto parzone ciasto ucierane ciasto z oliwą ciasto z owocami ciecierzyca coolomat cukinia curry cydr cynamon cytryna czarna rzepa czekolada czereśnie czosnek daktyle danie jednogarnkowe deser dla rodziców do pieczywa drożdże dynia dżem eklery fasola faworki fenkuł figi Filmy flaki galaretka garnek rzymski gęś gnocchi gofry gołąbki groch groszek gruszki grzyby humor imbir indyk inne jabłka jagody jagodzianki jajka jajko jarmuż jogurt kaczka kajmak kakao kalafior kalarepa kalmary kapary kapusta karkówka karmel Karnawał kasza kasza gryczana kasza jaglana kasza jęczmienna kasza manna kasztany kawa keks kiełbasa kisiel kiszona kapusta kluski kminek knedle knish kokos koperek kopytka kotlety krokiety królik kruche ciasto kruszonka kuchnie świata kukurydza kurczak kurczak wędzony kurki kurkuma lazania leczo lody lukier lukier plastyczny łosoś majonez mak makaron makowiec makrela maliny mandarynki mango marcepan marchewka masa budyniowa masa czekoladowa masa jagodowa masa kajmakowa masa serowa masa śmietanowa masa truskawkowa masa z pianek marshmallow mascarpone masło orzechowe maślanka mazurek mąka gryczana mąka kasztanowa mąka kukurydziana mąka orkiszowa mąka razowa mąka żytnia mięso mielone mięta migdały miód mleko mleko kokosowe mleko skondensowane mleko w proszku młoda kapusta moje dzieci morele mozzarella mrożonki muffinki murzynek musli na parze nagrody i wyróżnienia naleśniki natka pietruszki nektarynki nutella obiad obiad na słodko ogórek ogórek kiszony ogórki Olek recenzuje oliwa oliwki omlet oponki orzechy oscypek otręby owoce morza pancakes panierowane papryka parmezan pascha pasta pasztet pączki pesto pęczak pieczarki pieczywo pierniki pierogi pistacje pizza placki placuszki płatki jęczmienne płatki owsiane podroby podróże polewa czekoladowa POLITYKA PLIKÓW COOKIES pomarańcza pomidory pomidory suszone por porzeczki przemyślenia matki-kulinarki przetwory przyjęcie dla dzieci ptysie pulpety rabarbar racuchy radicchio recenzje filmów recenzje filmów dla dzieci recenzje gier recenzje książek recenzje restauracji ricotta risotto rodzynki rogale rogaliki rolada roszponka rozmaryn rukola ryby ryż rzodkiewki sajgonki sałata sałatka sałatki samsa schab seler seler naciowy semolina ser ser feta ser kozi ser pleśniowy ser pleśniowy. serek homogenizowany serek topiony sernik sezam siemię lniane skorupki waflowe słonecznik soczewica soja sok sos beszamelowy sos czosnkowy sos pomidorowy sos sojowy sól strucla sucharki surimi surówka szafran szarlotka szczaw szczypiorek szparagi szpinak szybki obiad szynka śledź śliwki śmietana śniadanie tarta Tłusty Czwartek tofu topinambur torty trufle truskawki tuńczyk twaróg Viva la pasta wafle Walentynki wanilia warsztaty warzywa gotowane wątróbka Wielkanoc wieprzowina wino wiśnie wołowina z dżemem z owocami zakwas pszenny zakwas zytni zapiekanka zdrowie zielony groszek ziemniaki zrazy zupa zupy żelatyna żółtka żółty ser żurawina żurek

Prawa autorskie

Wszystkie teksty oraz zdjęcia potraw zamieszczane na blogu są wyłącznie mojego autorstwa. Osoby zainteresowane powielaniem, publikacją bądź innego rodzaju wykorzystaniem zamieszczanych tu treści proszę o kontakt pod adresem e-mailowym: a.cirin@wp.pl.