15:29

Bułeczki z morelami i borówkami

Jeżeli można o czymś powiedzieć "niebo w gębie" to o tych właśnie bułeczkach. 
Dla mnie są idealne. Zarówno jeszcze ciepłe jak i na drugi dzień (z tym, że tych pierwszych zdecydowanie więcej pochłonęłam).
Smakowały całej rodzinie. Już nie mogę się doczekać kiedy zrobię je następnym razem. 
Te powstały z morelami i borówkami amerykańskimi, ale chyba wszystkie owoce dobrze się w nich odnajdą. 
Kształtem (nacięciami) podobne są do tych bułeczek, ale przepis na ciasto zmodyfikowałam:)

Składniki:

  • 3 szklanki mąki
  • 2 jajka + 1 jajko do smarowania po wierzchu
  • 1/3 szklanki mleka w proszku
  • 1/3 szklanki cukru
  • 50 g roztopionego masła
  • 20 g świeżych drożdży
  • szczypta soli
  • 1/2 szklanki ciepłej wody
  • morele i borówki amerykańskie
  • 2 łyżki cukru demerara do posypania po wierzchu
Drożdże rozrobić w wodzie z dodatkiem cukru i połączyć z pozostałymi składnikami. Wyrobić ciasto i odstawić w ciepłe miejsce żeby podwoiło swoją objętość. 
Wyrośnięte ciasto wyłożyć na stolnicę oprószoną mąką i lekko rozwałkować (na placek grubości około 1 cm). Szklanką wykrawać kółka i na środku każdego kłaść łyżeczkę owoców (morele wcześniej pokroić w kostkę). Formować kulkę (jak pączka), lekko ją rozpłaszczyć i nożyczkami wykonać kilka nacięć. Każdą bułeczkę smarować po wierzchu rozmąconym jajkiem i posypywać cukrem. 
Bułeczki ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i odstawić żeby jeszcze trochę podrosły. 
Bułeczki piec w 200 stopniach około 20 minut.











Lepsze są z morelami czy z borówkami?
Nie wiem:) smakowały mi oba rodzaje:).
Bułeczki dodaję do akcji Kabamaigi: 


18 komentarzy:

  1. Aniu, u mnie też, u mnie też! Będa dzisiaj borówczanki!

    OdpowiedzUsuń
  2. hmmm to teraz mam dylemat, co mnie bardziej kusi: gofry czy bułeczki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kubełek Smakowy - :) można się od nich uzależnić:), chętnie zobaczę Twoje:)
    Aga-aa - nic nie stoi na przeszkodzie żeby jedne drugimi przegryzać:)

    OdpowiedzUsuń
  4. no nie!!! ja do ciebie zaglądac nie moge bo mi się Slinotok uaktywnia zaraz!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. piękne! piękne ! piękne!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zjadłabym takich z cały ten koszyczek na zdjęciu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. urocze :) podoba mi się sposób formowania

    OdpowiedzUsuń
  8. cudne! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. z takimi owocami zjadłabym co najmniej dwie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudne Aniu. Ja tam bym jeszcze zrobiła wersję kombinowaną :)

    OdpowiedzUsuń
  11. A ja takie bułeczki zjadłabym z dodatkiem twarożku ;-D Czy to możliwe? ;-)


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. A dopysznych bułeczek...koniecznie szklanka mleka:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Trzcinowisko - obiecuję więcej:)
    BasiaP - dziękuję:)
    Justinek - ja zjadłam jeszcze więcej:)
    Zauberi - już kilka razy robiłam bułeczki w tej formie i za każdym razem mnie zachwycają:)
    Maugustyna - miło mi:)
    Kulinarne-Smaki - proszę bardzo:)
    Paula - :)
    Kabamaiga - była i taka, ale ktoś mi ją zjadł:)
    Biedr_ona - jak najbardziej:)
    Pucinka21 - o tak:)

    OdpowiedzUsuń
  14. O mniam, jak one pysznie wyglądają Aniu:) Ja bym na sniadanie taką zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ależ one kusząco wygladają. Została może jedna, chociaż połóweczka;]

    OdpowiedzUsuń
  16. Wyglądają świetnie, w sam raz na śniadanie

    OdpowiedzUsuń
  17. Majana - ja też bym zjadła, trzeba nowe zrobić:)
    Zjedz_mnie - już nie ma, ale będą:)
    Avelina - o tak:)

    OdpowiedzUsuń