13:41

Szarlotka kokosowa

szarlotka z kokosem

Ciasto zdecydowanie dla zwolenników kokosanek. 
Mimo, iż kokos w nim dominuje, to również dla miłośników szarlotek, ponieważ jabłkowa nuta jest również dobrze wyczuwalna. 


Składniki (blacha 33 x 23 cm):

  • 1 kg jabłek (u mnie słodko-kwaśne)
  • 100 g wiórków kokosowych
  • 5 jajek
  • 1 szklanka cukru
  • 200 g masła
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 2 szklanki mąki pszennej (250 ml)
Z mąki, proszku, 5 żółtek oraz masła i 1/3 szklanki cukru zagnieść ciasto i wyłożyć nim blaszkę (wcześniej wyłożoną papierem do pieczenia). Ciasto nakłuć widelcem i wstawić do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni. Piec 15 minut.
Obrane i starte na tarce o dużych oczkach jabłka podprażyć przez 5 minut na niewielkim ogniu. 
Białka ubić na sztywną pianę z 2/3 szklanki cukru i na koniec łyżką wymieszać z wiórkami kokosowymi. 
Na podpieczony spód wyłożyć podprażone jabłka i na wierzch masę kokosową. 
Piec ok. 35-40 minut w 180 stopniach. 

Po przepisy na inne szarlotki zapraszam tutaj

5 komentarzy:

  1. Moje ulubione składniki. Szarlotka idealna.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. O proszę jaka fajna modyfikacja szarlotki

    OdpowiedzUsuń
  3. To szarlotka dla mnie, ja uwielbiam kokosy !
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja daję 3 szkl. mąki i 6 jajek i płatki migdałowe i obowiązkowo szare renety , budyń i łyżkę śmietany. Palce lizać

    OdpowiedzUsuń