09:21

Drożdżówki z jabłkami

zwijane drożdżówki z jabłkami

Drożdżówki z jabłkami i cynamonem. Najlepszą reklamą byłby filmik z konsumowania ich przez moje dzieci. Filmiku nie posiadam, ale wyglądało to mniej więcej tak, jakbym je dwa dni głodziła. A tym czasem były po obiedzie. 
Po prostu te drożdżówki tak pachną, że nie idzie wytrzymać
i zajada się takie ledwo przestudzone. 

Kto nie wierzy, niech upiecze i koniecznie spróbuje długo wytrzymać :)

Składniki (18 sztuk):

  • 3 i 1/2 szklanki mąki (szklanka 250 ml, użyłam maki tortowej)
  • 1 jajko
  • 7 g suchych drożdży (lub 25 g świeżych)
  • niepełna szklanka lekko ciepłego mleka
  • 100 g roztopionego i ostudzonego masła
  • 1/2 szklanki cukru
  • nadzienie: 2 jabłka, 1/3 łyżeczki cynamonu, cukier do smaku (nie dawałam)
  • lukier: 5 łyżek cukru pudru, 1/2 łyżeczki masła, 1 i 1/2 łyżeczki mleka
  • kilka łyżek mleka do posmarowania po wierzchu
Z mąki, cukru, masła, jajka, drożdży (świeże należy rozpuścić w 1/3 szklanki mleka z dodatkiem 1/2  łyżeczki cukru) i mleka, wyrobić ciasto. Nie powinno się kleić (ja mieszam mikserem ze spiralnymi końcówkami, ale oczywiście można ręcznie, gdyby się kleiło dosypać odrobinę mąki). Ciasto odstawić na ok. 30-45 minut żeby wyrosło. 
Jabłka obrać i pokroić w kostkę. Dusić krótko na małym ogniu, dodać cynamon i ewentualnie cukier do smaku. Jabłka powinny lekko zmięknąć, ale nie rozpaść się. 
Wyrośnięte ciasto przełożyć na stolnicę i podzielić na 36 kawałków. Z każdego kawałka uformować wałeczek. Dwa wałeczki splatać ze sobą, a następnie zwijać w ślimaka. Na środku każdego, przy pomocy np. kieliszka wykonać zagłębienie i wypełnić je duszonymi jabłkami. 



Bułeczki ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Ciasto posmarować mlekiem - przy pomocy pędzelka. Odstawić na ok. 15 minut, żeby jeszcze troszkę podrosły i piec w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni, około 18-20 minut. 
W czasie, kiedy drożdżówki stygną, przygotować lukier. Mleko z masłem podgrzać, tak, żeby masło się roztopiło i wymieszać z cukrem pudrem. Tak przygotowanym lukrem polać drożdżówki (najlepiej, żeby były zupełnie ostudzone, ale można też lekko ciepłe :)). 


Przepisy na inne moje drożdżowe wypieki znajdziecie tutaj

20 komentarzy:

  1. Pięknie skręcone! Na pewno smakują bajecznie ze szklanką mleka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Swietnie wygladaja Aniu! A jak wiadomo je sie tez oczami :) Wiec nic dziwnego ze dzieci tak zajadaly :) A jak jeszcze do tego pachna tak super to juz nic tylko jesc :) Swietny sposob na ich formowanie znalazlas! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam :) jabłka plus ciasto drożdżowe idealne połączenie

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale fajne, az mi się buzia sama do tych bułeczek uśmiecha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Konczi i Szpileczka - to się cieszę, że takie pozytywne emocje wywołują:)

      Usuń
  5. Mi ciasto nie wyrosło. Na moich drożdżach jest napisane 8g co zastępuje 25g świeżych na 0, 5kg mąki. A ty masz w przepisie 7g a mąki 875g... może mam kiepskie drożdże !? Jakoch użyła ś

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie mąki jest mniej 3,5 szklanki (szklanka 250 ml) to jest ok. 600 g. Używam drożdży z D. Oetkera (zielone opakowanie)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ok dziękuje. Zrobię jeszcze jedno podejście....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powodzenia. Doradzam użyć drożdży świeżych, bo często ludzie narzekają na suche. Przepis sprawdzony wczoraj przez moją siostrę z bardzo pozytywnym efektem.

      Usuń
  8. Ok. Nabrałam dużej ochoty na te drożdzówy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglądają bardzo ładnie i zapewne takie też są w samku. Robiłem jakiś czas temu podobne, tylko że z połową śliwki na górze i kruszonką, na koniec oblałem lukrem, i takie też polecam spróbować szczególnie na jesień.

    OdpowiedzUsuń
  10. Co trzeba zrobić ze 100g roztopionego i ostudzonego masła?!

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję. Bo wcześniej nie było napisane i ja nie dodałam masła. Ale i tak wyszły pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mega pyszne! Zrobilam 3dni temu i robie dzis bo maz mnie meczy tak mu posmkowaly. Nie mozna sie im oprzec :)

    OdpowiedzUsuń