12:01

Domowa przyprawa do piernika


Za zrobienie domowej przyprawy do piernika zabierałam się bardzo długo. 
W tym roku szalę przeważył odruchowy zakup pewnej gotowej przyprawy. W składzie głównie kakao i cukier! Zdenerwowałam się i zrobiłam swoją. Zapach w domu cudowny, niepowtarzalny. 
Od razu, tego samego dnia, zrobiliśmy partię pierniczków - syn stwierdził, że z tą przyprawą są pyszniejsze :)
Przyznaję, że nie przeliczałam wartości składników na równowartość gotowej przyprawy, ale nawet jeśli jest jakaś cenowa różnica, to zapewniam Was, że w tym przypadku przeliczać nie watro.
Skorzystałam z tego przepisu, naniosłam swoje zmiany. 

Składniki:

  • 50 g kory cynamonu (dałam zmielony)
  • 20 g suszonego imbiru
  • 15 g całych goździków
  • 15 g wyłuskanych ziaren kardamonu
  • 10 g gałki muszkatołowej
  • 10 g ziela angielskiego
  • 10 g czarnego pieprzu (dałam tylko 2 g)
  • 5 g gwiazdek anyżu - dałam 1 dużą gwiazdkę
Wszystkie składniki dokładnie zmielić ze sobą (np. młynkiem do kawy, ja użyłam nieco większego rozdrabniacza). Przechowywać w szczelnie zamkniętym pojemniku. 
Stosować zgodnie z preferencjami - ale trzeba brać pod uwagę, że ta przyprawa jest bardziej intensywna w smaku, niż kupne. 

W tym roku z pewnością nie zabraknie nowych piernikowych przepisów, ale zapraszam już teraz do zapoznania się z tymi, które już są na blogu

3 komentarze:

  1. Wiosenka27 - i nie ma to jak impuls w postaci kupnego kiepskiego produktu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie robiłam jeszcze domowej, ale udało mi się w tym roku znaleźć u nas w sklepie zielarskim taką robioną bez żadnych dodatków przez firmę zielarską ....

    OdpowiedzUsuń