niedziela, 26 czerwca 2011

Gofry I - z bitą śmietaną i truskawkami (czyli spełnienie marzeń:))

Najpierw kilka słów wyjaśnienia. Dlaczego gofry I? Bo wiem, że te są pierwsze, ale z pewnością nie ostatnie.
Dlaczego spełnienie marzeń? Bo zawsze marzyłam o własnej gofrownicy - choć było to marzenie z gatunku "już dawno można było spełnić", ale wiedziałam, że w momencie kiedy kupię przepadnę zupełnie. 
Bo ja gofry uwielbiam. Będąc w ciąży (zwłaszcza podczas wakacji) zjadłam ich...dobra, lepiej żebyście nie wiedzieli.... Dużo ich po prostu zjadłam. I nie znudziły mi się. Moje ulubione to z cukrem pudrem, ale te pierwsze musiały być bardziej uroczyste:). Poza tym ciężko sobie odmówić takiej wspaniałej wersji, gdy są truskawki (wyjątkowo słodkie w tym roku). Tak więc z obawą, że przytyję, ale szczęśliwa sezon gofrowy ogłaszam za otwarty!


Składniki (przepis z instrukcji gofrownicy):

  • 2 szklanki mąki
  • 2 szklanki mleka
  • 2 jajka
  • 1/3 szklanki oleju
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • bita śmietana (30-36% z dodatkiem cukru pudru do smaku)
  • truskawki
Białka z dodatkiem soli ubić na sztywną pianę. Pozostałe składniki zmiksować ze sobą i na koniec (przy pomocy łyżki) połączyć z białkami.
Truskawki umyć, odszypułkować i pokroić na połówki lub ćwiartki. 
Mój mąż kupił w pobliskim sklepiku 2 kg truskawek i jak widać włożył w ten zakup wiele serca:).
Schłodzoną śmietanę. Osobiście preferuję 30%, ale akurat w domu była 36%, ubić na szybkich obrotach, pod koniec ubijania dodać cukier puder do smaku.
Piec gofry zgodnie z instrukcją na opakowaniu gofrownicy i na jeszcze ciepłe nakładać bitą śmietanę i owoce. 
Bez obawy, z ciepłych gofrów spływa tylko śmietana w sprayu, serwowana przez wiele punktów sprzedających gofry (te radzę omijać szerokim łukiem).
Oczywiście takich z cukrem pudrem również nie mogłam sobie odmówić:).

20 komentarzy:

  1. Pysznie wyglądają :) Idelany, weekendowy deser. Miłej niedzieli :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kasiaaaa24 - to fakt:). Tobie również miłego odpoczynku:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Te gofry przypominają mi moje męki na planie Domowej Kawiarenki. Ten odcinek to był istny horror!

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja Kawiarenka - mam nadzieję, że to nie ich wygląd przywołał skojarzenie z horrorem:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie bym skorzystała z tej gofrowej uczty :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gofry,gofry-gofery:)śmietanka i truskawki-idealnie:)dużo Ci wyszło z takiej porcji ciasta?

    OdpowiedzUsuń
  7. Aniu...szykuje mi sie troche wolnego( po urlopie) i tak sie zastanawiam czy nie wpasc na kilka dni..na gofeeery:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja właśnie te z samym cukrem pudrem lubię najbardziej ^^

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam gofry:) ....ależ mi narobiłaś ochoty:) a właśnie mam nową gofrownicę do przetestowania:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Niesamwicie wyglądają, przepiękne!!! Kojarzą mi się z wakacjnymi wycieczkami i goframi kupowanymi w budce.

    OdpowiedzUsuń
  11. Choć tamte nie były tak piękne...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. No ładnie, ładnie.
    Ja mam gofrowe marzenia, a Ty je realizujesz.;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Własna gofrownica... na razie marzenie, chociaż takie marzenia się spełniają - w tym roku na jedne z naszych urodzin dostaliśmy blender :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Aniu, ale mi narobilas ochoty! Ja mam gofrownice-potwora (20kg -profesjonalna:)) i nie bardzo mam sily i ochote ja wyjmowac z zakurzonego miejsca zamieszkania w schowku :) A przez Ciebie chyba sie zmusze... :):):)))))

    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  15. a ja się przyznam że nigdy w życiu nie jadłam gofrów. mogę tylko napisać, że Twoje wyglądają na prawdę apetycznie;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kulinarne-smaki - zapraszam o każdej porze:)
    Pucinka21 - coś koło 16 sztuk:)
    Sajgonka - no pewnie:)
    Papaya - :)
    Jola - to koniecznie musisz przetestować:)
    Żenia - mi też się głównie z wakacjami kojarzą:)
    Lekka - dlatego, że też miałam takie marzenia:)
    Ekipa - to życzę żeby gofrownicowe marzenie też się spełniło:)
    Lejdi-of-the-house - 20 kg to faktycznie profesjonalny sprzęt:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Panna Malwinna - a to mnie zaskoczyłaś! Spróbuj koniecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jakie cudne goferki Aniu!:)
    Ja wprawdzie za bitą śmietaną nie przepadam,ale z truskawkami - zawsze!:))
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Hej!

    Dzisiaj zrobiłem Twoje gofery Żonce i są pycha, trochę więcej dałem mleka niż w przepisie, bo lekko za gęste ciacho wyszło :) ale gofery super super extra! polecam!
    Franky

    OdpowiedzUsuń
  20. Franky - niezmiernie mi miło:). A już wkrótce kolejny przepis - z masłem:), moim zdaniem lepszy:)

    OdpowiedzUsuń

O mnie

Moje zdjęcie
Dlaczego Bajkorada? Ponieważ doradzam jak gotować proste posiłki dla całej rodziny, (trójki dzieci) a w wolnych chwilach piszę bajki.

Szukaj po haśle

agrest ajvar akcje konkursowe amarantus ananas anchois awokado babeczki babka Bajeczna Fabryka bajgle BAJKI bakalie bakłażan banan banany bazylia beza bezglutenowe białka bigos biszkopt bita śmietana boczek borówki botwinka Boże Narodzenie bób brokuł brownie brukselka brzoskwinie budyń bulion bułka buraki cake pops cebula chałka chałwa chipsy chleb chrusty ciasta ciasteczka na 10 rączek ciastka ciastka drożdżowe ciastka Olka ciasto ciasto bezglutenowe ciasto czekoladowe ciasto drożdżowe ciasto francuskie ciasto parzone ciasto ucierane ciasto z oliwą ciasto z owocami ciecierzyca coolomat cukinia curry cydr cynamon cytryna czarna rzepa czekolada czereśnie czosnek daktyle danie jednogarnkowe deser dla rodziców do pieczywa drożdże dynia dżem eklery fasola faworki fenkuł figi Filmy flaki galaretka garnek rzymski gęś gnocchi gofry gołąbki groch groszek gruszki grzyby humor imbir indyk inne jabłka jagody jagodzianki jajka jajko jarmuż jogurt kaczka kajmak kakao kalafior kalarepa kalmary kapary kapusta karkówka karmel Karnawał kasza kasza gryczana kasza jaglana kasza jęczmienna kasza manna kasztany kawa keks kiełbasa kisiel kiszona kapusta kluski kminek knedle knish kokos koperek kopytka kotlety krokiety królik kruche ciasto kruszonka kuchnie świata kukurydza kurczak kurczak wędzony kurki kurkuma lazania leczo lody lukier łosoś majonez mak makaron makowiec makrela maliny mandarynki mango marcepan marchewka masa budyniowa masa czekoladowa masa kajmakowa masa serowa masa śmietanowa masa truskawkowa masa z pianek marshmallow mascarpone masło orzechowe maślanka mazurek mąka gryczana mąka kasztanowa mąka kukurydziana mąka orkiszowa mąka razowa mąka żytnia mięso mielone mięta migdały miód mleko mleko kokosowe mleko skondensowane mleko w proszku młoda kapusta moje dzieci morele mozzarella mrożonki muffinki murzynek musli na parze nagrody i wyróżnienia naleśniki natka pietruszki nektarynki nutella obiad obiad na słodko ogórek ogórek kiszony ogórki Olek recenzuje oliwa oliwki omlet oponki orzechy oscypek otręby owoce morza pancakes panierowane papryka parmezan pascha pasta pasztet pączki pesto pęczak pieczarki pieczywo pierniki pierogi pistacje pizza placki placuszki płatki jęczmienne płatki owsiane podroby podróże polewa czekoladowa POLITYKA PLIKÓW COOKIES pomarańcza pomidory pomidory suszone por porzeczki przemyślenia matki-kulinarki przetwory przyjęcie dla dzieci ptysie pulpety rabarbar racuchy radicchio recenzje filmów recenzje filmów dla dzieci recenzje gier recenzje książek recenzje restauracji ricotta risotto rodzynki rogale rogaliki rolada roszponka rozmaryn rukola ryby ryż rzodkiewki sajgonki sałata sałatka sałatki samsa schab seler seler naciowy semolina ser ser feta ser kozi ser pleśniowy ser pleśniowy. serek homogenizowany serek topiony sernik sezam siemię lniane skorupki waflowe słonecznik soczewica soja sok sos beszamelowy sos czosnkowy sos pomidorowy sos sojowy sól strucla sucharki surimi surówka szafran szarlotka szczaw szczypiorek szparagi szpinak szybki obiad szynka śledź śliwki śmietana śniadanie tarta Tłusty Czwartek tofu topinambur torty trufle truskawki tuńczyk twaróg Viva la pasta wafle Walentynki wanilia warsztaty warzywa gotowane wątróbka Wielkanoc wieprzowina wino wiśnie wołowina z dżemem z owocami zakwas pszenny zakwas zytni zapiekanka zdrowie zielony groszek ziemniaki zrazy zupa zupy żelatyna żółtka żółty ser żurawina żurek

Prawa autorskie

Wszystkie teksty oraz zdjęcia potraw zamieszczane na blogu są wyłącznie mojego autorstwa. Osoby zainteresowane powielaniem, publikacją bądź innego rodzaju wykorzystaniem zamieszczanych tu treści proszę o kontakt pod adresem e-mailowym: a.cirin@wp.pl.