08:00

Muszelki z sosem umbryjskim

sos umbryjski
Z cyklu Viva la pasta! przedstawiamy z Aleksandrą z Moja Toskania, muszelki w sosie umbryjskim. 
W sosie dominuje nuta suszonych pomidorów, ale jest też pikantność peperoncino i czosnku. Robiłam je już dwukrotnie i cała rodzina, bez wyjątków, zajadała ze smakiem. 
Danie jest wręcz ekspresowe w wykonaniu. 

Składniki:

  • 400 g makaronu muszelki
  • 160 g suszonych pomidorów (użyłam pomidorów w oliwie)
  • 8 dużych gałązek natki pietruszki
  • 200 ml oliwy (w związku z tym, że dodałam pomidory w oliwie, ilość zmniejszyłam)
  • peperoncino suszone (wg uznania)
  • sól (jeżeli pomidory są słone to pominąć
  • 1,5 łyżki oregano
  • 2 ząbki czosnku

Wszystkie składniki sosu zmiksować ze sobą. W przypadku użycia suszonych pomidorów wymoczyć je wcześniej. 
Ugotowany al dente makaron wymieszać z sosem i podawać. 

Zapraszam Was do obejrzenia muszelek w sosie umbryjskim, przygotowanych przez Aleksandrę w Toskanii


3 komentarze:

  1. Fajny sos, szybko sie robi i obiad gotowy jest w 7-10 minut (zalezy od gotowania makaronu) ;) Pozdrawiam makaronowo :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Super przepis , koniecznie muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny i mega szybki przepis .... zrobię, zwłaszcza, ze mam dużo suszonych pomidorów ... ciekawe czy rodzince posmakuje?:) Buziaki

    OdpowiedzUsuń