08:19

Kluski leniwe z kaszą jaglaną


Kluski leniwe z kaszą jaglaną robiłam już wiele razy, ale jakoś jeszcze nie doczekały się publikacji. 
Z góry wyprzedzam pytanie: czy czuć w nich kaszę? 
Moim zdaniem nie czuć. 
Tym razem nie powiedziałam też rodzinie, że są z kaszą i nikt tego faktu na głos nie stwierdził. Za to kluski zniknęły, co jest potwierdzeniem tego, że wychodzą bardzo smaczne. 
Można je podać z masłem i cukrem, ale ja szczególnie polecam podanie z musem z truskawek (obecnie mrożonych) i śmietaną. 

Składniki (porcja na 5 osób):
  • 450 g twarogu (używam półtłustego)
  • 1,5 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
  • 0,5 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 0,5 szklanki mąki pszennej + mąka do podsypywania
  • 3 jajka
  • do podania: mus z truskawek (truskawki zmiksowane z cukrem), śmietana
Kaszę jaglaną ugotować i ostudzić. Ostudzoną dokładnie zmiksować (użyłam blendera) i połączyć z twarogiem (zmielonym), żółtkami oraz mąką ziemniaczaną i pszenną. Białka ubić na sztywno i wymieszać z powyższą masą. Ciasto jest klejące, ale takie powinno być. Stolnicę obficie oprószyć mąką i wyłożyć na nią ciasto. Uformować wałeczki, lekko je rozpłaszczyć i pociąć ukośnie na kluski. Wrzucać małymi partiami do wrzącej, lekko posolonej wody. Zmniejszyć ogień, tak żeby woda nie wrzała. Kiedy kluski wypłyną na powierzchnię, odczekać 3 minuty i wyłowić. Podawać z ulubionymi dodatkami. Zimne można odsmażyć na złoto na maśle. 

Zapraszam również do zapoznania się z innymi przepisami z kaszą jaglaną (klik)

7 komentarzy:

  1. Czy takie ugotowane kluseczki mogę zamrozić?
    Świetny pomysł na jutrzejszy obiad :o)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mroziłam, więc na 100% nie potwierdzę, ale myślę, że można :)

      Usuń
    2. Bardzo dobre leniwe, robiłam dzisiaj na obiad! :) i wcale nie czuć kaszy w nich..

      Usuń
  2. Aniu to ja poprosze całą porcję z musem z truskawek:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aniu,
    te kluseczki bardzo mi się podobają!
    I kolory przyjazne...
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Amber - dziękuję :) Zdrowo i uspokajająco, mimo czerwieni :)

      Usuń