18:19

Domowe śniadaniowe płatki czekoladowe


Słodkie płatki śniadaniowe z mlekiem często goszczą na polskich stołach, jako śniadanie dla dzieci. 
Siła reklamy, słodki smak - przekonują. 
Moje dzieci też niestety lubią. 
Kiedy zobaczyłam u Karoliny, przepis na kuleczki czekoladowe, nie zastanawiałam się długo. 
Troszkę obawiałam się sceptycznego podejścia dzieci, ale nic bardziej mylnego. 
Posmakowały im. 
Nawet nie przeszkadzało, że są mniej słodkie i mniej chrupiące, niż te oryginalne. 
To mnie zdziwiło. 
Najbardziej były zafascynowane faktem, że można je zrobić w domu. 

Składniki (na ok. 300 g):

  • 1 szklanka mąki pszennej (lub np. orkiszowej)
  • 1/4 szklanki kakao
  • 1/4 szklanki mielonych migdałów (lub orzechów)
  • 1/4 szklanki miodu
  • 1 białko
  • 1 łyżka jogurtu naturalnego
  • 1/2 łyżeczki soli. 
Wszystkie składniki wymieszać dokładnie (mieszałam mikserem). Odrywać po kawałku ciasta i formować kulki. Ja uformowałam najpierw wałeczek, pocięłam go nożem i z tych kawałków robiłam kulki. Ułożyć je na blaszce, wyłożonej papierem do pieczenia i piec ok. 15 minut w 180 stopniach. Po upieczeniu zdjąć z blachy i studzić na kratce. 




17 komentarzy:

  1. Widać,że smakują :)Ewunia jest taaaka śliczna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacja :) Wykorzystam przepis na tak smaczne kakaowe kulki :D Domowe jednak jest najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy kakao może być "Puchatek"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie. Proszę zobaczyć na skład Puchatka, to nie jest samo kakao. Trzeba użyć zwykłego.

      Usuń
  4. Śliczne masz dzieci Aniu .... po prostu przepiękne:) ... a kuleczki i nas czekają, bo jestem ich bardzo ciekawa:) ... a i dzieciaki mają na nie wielką ochotę. Miały być dziś, ale tka ładna pogoda, że szkoda było w kuchni siedzieć:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny przepis muszę wypróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam. U mnie w domu też niestety najlepsze śniadanie to płatki z mlekiem. W weekendy mam czas więc robię dzieciom manne, albo budyń. W tygodniu najszybciej dac dzieciom płatki śniadaniowe... Na pewno wypróbuję Pani przepis. Zastanawiam sie ile czasu można przechowywać Pani płatki? Robiła bym je w weekend na cały tydzień. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie można je przechowywać tydzień, a pewnie i dłużej - nie miałam okazji przetestować znikały szybciej. Troszkę to jest pracochłonne i ja też nie robię ich zbyt często, ale warto.

      Usuń
  7. Za wysoka temperatura napewno nie 180

    OdpowiedzUsuń
  8. jaka jest kaloryczność takich kuleczek?

    OdpowiedzUsuń