11:20

Sałatka z owocami, szynką i serem + warsztaty kuchni hiszpańskiej i portugalskiej


W ubiegły piątek wzięłam udział w warsztatach na temat kuchni hiszpańskiej i portugalskiej, prowadzonych przez Karola Okrasę.
Klimaty Półwyspu Iberyjskiego nie są mi jeszcze zbyt dobrze znane (wciąż przede mną wakacje w gorącej Hiszpanii czy Portugalii), ale moje dotychczasowe doświadczenie nakazywało mi założenie, że będzie pysznie. 
Zarówno doświadczenie, jak i kobieca intuicja nie zawiodły- moje klimaty i moje smaki!
Pod okiem Karola Okrasy przygotowywaliśmy przepyszne dania, z użyciem składników typowych dla kuchni iberyjskiej. 
W gościnnych progach studia CookUp czekały na nas stoły pełne przekąsek i wspaniałych produktów. 
W małych zespołach przygotowywaliśmy potrawy pokazywane kolejno przez Karola Okrasę. 


Zdjęcia udostępnione przez Hill+Knowlton Strategies

Pełna smaku i aromatu paella z owocami morza, szafranem, chorizo i dużą ilością kolendry :)



 z dodatkiem wcześniej upieczonych w oliwie kalmarów (uwielbiam kalmary!)


Pikantną zapiekankę z dorsza i warzyw



Mój zespół w składzie Agata, Joasia i Tomek pracował nad powyższą paellą z owocami morza i sepią. 


Jak widać w wielkim skupieniu :) 

Każdy z nas przygotował też sałatkę  z melona, arbuza, szynki serano, z serkiem burgos i dymką z octem sherry i oliwą. Na zdjęciu sałatka przygotowana przeze mnie na warsztatach, a poniżej przepis na sałatkę (nieco zmodyfikowaną, ale równie pyszną, jaką zaserwowałam rodzinie). 



Składniki:
  • kawałek melona
  • kilka winogron (w oryginale arbuz - bardzo polecam, niestety nie udało mi się nabyć, winogrona, też "dały radę")
  • szynka serano
  • serek burgos
  • dymka
  • oliwa
  • ocet sherry (użyłam octu balsamicznego)
  • kilka listków świeżej mięty
Dymkę pociąć w piórka, zalać oliwą i odrobiną octu, dodać miętę i odstawić na 30 minut. 
Na talerzu ułożyć kawałki owoców, szynki i sera. Na wierzchu rozłożyć cebulę i polać oliwą (marynatą). Podawać z kawałkiem pieczywa. 

Za zaproszenie i stworzenie niesamowitej atmosfery oraz niezwykle przyjemne doznania kulinarne dziękuję Lidl Polska. 

4 komentarze:

  1. Podoba mi się taki pyszny klimat:) Bardzo chciałabym spróbować w tej chwili Twojej sałatki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pucinka 21 - cieszę się, że wywołuje ona takie reakcje :) Było pysznie :)

      Usuń
  2. Wspaniałe warsztaty, niezapomniane smaki ... a i sałatka w obu wersjach doskonała:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jola - naprawdę, niesamowite przeżycia. Wspaniała atmosfera i okazja do poznania osób, znanych tylko z internetu :)

      Usuń