08:00

Penne alla disperata

Penne w sosie pomidorowym z pieczarkami


Z cyklu Viva la pasta! zapraszamy z Aleksandrą z Moja Toskania na penne alla disperata (makaron desperatki). 
Pod tą dość intrygująco brzmiącą nazwą kryje się prosty makaron z pikantnym sosem pomidorowo-pieczarkowym z dodatkiem śmietany. 
Smaczny, szybki i zdecydowanie godny polecenia. 
Użyłam do niego peperoncino w płatkach - w oryginalnym przepisie sproszkowane. 

Składniki:

  • 400 g makaronu penne
  • 250 g pieczarek
  • 150 g przecieru pomidorowego
  • peperoncino (ilość według uznania)
  • 100 g śmietany (użyłam 16%)
  • 6  łyżek oliwy
  • sól
  • natka pietruszki




Pieczarki umyć (nie obierać ze skórki), pokroić (ja pokroiłam w ćwiartki, a potem w plasterki) i poddusić na oliwie. Dodać przecier pomidorowy, sól i peperoncino (danie powinno być pikantne). Na koniec do sosu dodać śmietanę. 
Makaron penne ugotować w lekko osolonej wodzie, odcedzić i wymieszać z sosem. Rozłożyć na talerze i posypać natką - sypiemy na talerz, a nie na danie. 

Zapraszam Was również do obejrzenia jak penne alla disperata przygotowała Aleksandra w Toskanii

Jeśli podoba Wam się nasz makaronowy cykl to zapraszam do śledzenia Viva la pasta! również na Facebooku (klik)


8 komentarzy: