10:07

Muffinki jogurtowe z czereśniami


Kiedyś myślałam, że czereśnie są dobre tylko na surowo, ewentualnie w pysznym kompocie. 
W tym roku łamię stereotyp i wypiekam czereśniowo. 
Jestem z tego bardzo zadowolona. 
Muffinki wyszły bombowe. Ciasto z dodatkiem jogurtu zaskoczyło mnie.
Czuję, że w tym sezonie będą moim hitem:)

Składniki (12 sztuk):
  • 2 szklanki mąki
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 200 g jogurtu naturalnego
  • 2 jajka
  • 75 g roztopionego i ostudzonego masła
  • czereśnie (36 owoców)








Wszystkie składniki (oprócz czereśni) wymieszać w misce przy pomocy łyżki. 
Formę do muffinek wyłożyć papilotkami i nałożyć   do nich równe porcje ciasta (ciasto jest dość gęste).










W każdej foremce umieścić po trzy wydrylowane czereśnie (wcisnąć je w ciasto). 










Piec ok. 25 minut w 180 stopniach. Po kilku minutach od upieczenia muffinki wyjąć z formy i studzić na kratce. 

12 komentarzy:

  1. Kocham czereśnie wczoraj to zjadłam ich 0,5 kg a mogłam zrobić muffinki.
    Super wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klaudia - mam tak samo:) Mogę je jeść na okrągło.

      Usuń
  2. Wygladaja przepysznie! Zapraszam do mnie, nominowalam Cie do Liebster Award! pozdrawiam serdecznie)
    http://miacucina-sofieta.blogspot.it/2013/07/moje-nominacje-do-liebster-award.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sofieta-mia-cucina - serdecznie dziękuję:)

      Usuń
  3. Piękne babeczki. Ja też najbardziej czereśnie na surowo, ale robiłam kiedyś pyszne brownies z czereśniami i było naprawdę świetne.
    A taką muffinkę chętnie bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Majana - dziękuję i zaczynam rozmyślać o tym brownies:)

      Usuń
  4. Mniaaaam ale pyszne! A te czereśnie w środku! :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyznam szczerze, ze mi czereśnie jednak najbardziej na surowo smakują ... ew. zalane galaretką ...w wypiekach wolę wiśnie:) ... muffinki fajnie wygladają dzięki czapeczkom z czereśni:) buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jolanta - zgodzę się, że najsmaczniejsze surowe, ale pieczone mnie bardzo pozytywnie zaskoczyły.

      Usuń