10:52

Falafel w chlebkach pita

falafel w chlebkach pita
Paczka ciecierzycy leżała u mnie bardzo długo, ale jakoś nie mogłam się zdecydować na jakieś danie z jej udziałem. 
Aż naszło mnie na falafel. 
Szczerze mówiąc nigdy wcześniej nie jadłam...
więc wersja jaką przedstawiam jest wersją z "moich wyobrażeń":)
Postanowiłam podać falafel na sposób "fast foodowy" czyli  w chlebku pita, z dodatkiem warzyw i sosu jogurtowego. 
Bardzo nam wszystkim smakowało. 
Wbrew pozorom danie było bardzo lekkie:)


Składniki falafel:
  • 2 szklanki ciecierzycy 
  • pęczek natki pietruszki (może być też więcej)
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 średnie cebule
  • łyżka suszonej mięty (najlepiej świeżej, ale nie miałam)
  • suszona papryka
  • pieprz
  • sól
  • 2 łyżki mąki
  • olej do smażenia
Ciecierzycę zamoczyć na noc. Rano odsączyć i zmielić (na grubość drobnej kaszy). Natkę pietruszki i czosnek drobno posiekać. Cebulę pokroić w drobną kostkę. Wszystkie składniki (za wyjątkiem mąki) wymieszać i dobrze przyprawić. Odstawić na kilka godzin. Przed smażeniem należy dodać mąkę. Spotkałam się też z wersją, w której dodaje się proszek do pieczenia, ale ja o tym zapomniałam więc nie dodałam:) i chyba spokojnie można się bez niego obejść:), ale jakby ktoś chciał to 0,5 łyżeczki.





W garnku rozgrzać olej. Z ciasta formować małe kulki i smażyć w głębokim oleju na złoto. Po smażeniu odsączać na pergaminie.




Chlebki pita można przygotować wcześniej i potem odgrzać, ale według mnie najlepsze są świeże z piekarnika:)


Składniki na ciasto:

  • 4 szklanki mąki
  • drożdże suszone (7 g) - jeśli świeże to 15 g
  • 0,5 łyżeczki cukru
  • szklanka ciepłej wody
  • 2 łyżki oliwy
  • 1 łyżeczka soli
Z podanych składników zagnieść ciasto (w przypadku suszonych drożdży nie ma potrzeby sporządzania rozczynu). Odstawić w ciepłe miejsce aż podwoi swoją objętość. 
Z ciasta formować okrągłe placuszki (o średnicy około 15 cm) i piec w 200 stopniach 8-10 minut. Z podanej porcji wychodzi około 8 chlebków.










Po wyjęciu z piekarnika trochę ostudzić i jeszcze ciepłe przekrajać i nadziewać warzywami, kulkami falafel i polewać sosem jogurtowym.






























1 komentarz:

  1. Ciekawe te kulki z ciecierzycy:)przepis na chlebki przyda sie na pewno

    OdpowiedzUsuń