14:09

Budyń waniliowy

Domowy budyń z prawdziwą wanilią to nie to co budyń z torebki.
To jak Mercedes i Fiat 126p:), nijak nie da się tego porównać:)
Mi bardzo smakował.
Olek wzgardził, bo ma wstręt do budyniu...chyba ze szkolnej stołówki:)
A ja nabrałam ochoty na następny smak. Z pewnością będzie to czekoladowy:)




Składniki (na 2 duże porcje):
  • 2 szklanki mleka
  • 1 żółtko
  • 4 łyżki cukru
  • 2,5 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki masła
  • 0,5 laski wanilii
Laskę wanilii przeciąć i wydobyć nasionka. W garnku zagotować 1 szklankę mleka z 4 łyżkami cukru, masłem i wanilią.
Przy pomocy miksera ubić drugą szklankę mleka z żółtkiem i mąką ziemniaczaną, a następnie wlać powstałą masę do gotującego się mleka.
Gotować około 2 minut intensywnie mieszając.
Gotowy budyń wlać do salaterek. 
Można podawać np. z sokiem malinowym.

6 komentarzy:

  1. taki domowy budyń jest super!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja ostatnio miałam ochotę na budyń. I pomyślałam o domowym - spadasz mi z niebios z tym przepisem! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chciałam się zapytać czy może być Margaryna zamiast masła??

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam Pani Aniu
    Dziekuje serdecznie za przepis wyprobowalam i rewelacyjny smak z wanilia. Chcialabym zapytac jakiej srednicy sa Pani salaterka szklane w filmiku?
    Pozdrawiam cieplutko,
    Aneta

    OdpowiedzUsuń
  5. Miały chyba 10 cm. Nie sprawdzę, bo wszystkie wytłuczone :)

    OdpowiedzUsuń