19:11

Ciasto z dynią i kwaśną śmietaną

Jakiś czas temu obserwowałam akcję "utylizacja śmietany" na blogu Lejdi of the house i to zaproponowane przez Kasię ciasto z udziałem kwaśnej śmietany natchnęło mnie do upieczenia ciasta z dynią. A i u mnie się nagromadziło śmietany z kończącym się terminem ważności więc trzeba było działać. 
Ciasto z gatunku "pojawiam się i znikam" zjedzone w jeden wieczór. Jedliśmy jeszcze ciepłe...:)





Składniki:
  • 115g masła
  • 1 szklanka cukru
  • 2 jajka
  • 1 1/2 szklanki mąki 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
  • 3/4 szklanki kwaśnej śmietany (u mnie 18 %)
  • 1 szklanka puree dyniowego
  • cukier puder do posypania po wierzchu
Masło utrzeć z cukrem, dodać jajka i pozostałe składniki (wszystko przy pomocy miksera). 
Ciasto przelać do formy wysmarowanej masłem. Piec około 60 minut. Ostudzone posypać cukrem pudrem (nasze nie było ostudzone do końca:)). 












Przy okazji przypominam o trwającym konkursie

25 komentarzy:

  1. Aniu,ciasto wygląda pysznie.
    Ach ta dynia,ze wszystkim jej do twarzy.
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Amber - tak , już jakiś czas temu stwierdziłam, że dynia to świetne tworzywo:)

    OdpowiedzUsuń
  3. super wygląda to ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  4. smakowicie wygląda to ciacho, mam nadmiar dyni i szukam pomysłów na wykorzystanie

    OdpowiedzUsuń
  5. Chce mi się dyniowego ciasta.
    Cudne Aniu!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. widzę, że wilgotne:)
    pyszne na pewno
    uściski<3

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie wygląda to ciasto, widać wilgotne. Już zapisałam sobie żeby poszukać w sklepie puree z dyni :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ja ostatnio właśnie pierwsze dyniowe piekłam. I też pokochaliśmy. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. oj też mi się podobała Kasiowa utylizacja smietany:) ...a Twoja śmietanowwo - dyniowa też jest świetna ...a jak musi smakować:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciasto wygląda smakowicie... Moje wielkie dynie czekają ...może w końcu skuszę się i coś zacznę z nich robić...

    OdpowiedzUsuń
  11. Jaką ma fajną konsystencję! Lubię takie wilgotne ciacha. A z dynią to już w ogóle.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo mi się podoba, a ogromna dynia czeka na balkonie ...Już wcześniej przeglądałam przepisy na ciasta z dynią, ale nie wiedziałam, czy mojej rodzince to zasmakuje

    OdpowiedzUsuń
  13. Kochana, to ciasto niesamowicie wygląda. Jest wilgotne w środku? Pychota :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Basia P, Zauberi, Majana, Olcik - dziękuję Wam za miłe słowa:)
    Kuchennefascynacje - puree zrobisz sama miksując kawałek dyni:)
    Cukrowa wróżka - wcale się nie dziwię i zapewniam,że będziecie do niego wracać:)
    Jola - w sumie to moje pierwsze ciasto na kwaśnej śmietanie, ale piekłam już wcześniej na maślance. Efekt podobny:)
    Bożena-1968 - a jak nie wiesz co z nimi zrobić to wyślij do mnie:)
    Ola - się wie:), że my warzywa w ciastach lubimy:)
    Wariatka327 - czasem nie warto na początku składu ujawniać...:)
    Dorota20w - dzięki:)
    Evitaa - jest wilgotne i pyszne;)

    OdpowiedzUsuń
  15. świetne to ciasto, wygląda tak jak lubię - lekko wilgotne, nie przepadam za zbyt suchymi ciastami.
    Pozdrawiam
    monika

    OdpowiedzUsuń
  16. Mnemonique - ja też preferuję wilgotne:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Gratuluje Aniu! Wyglada tak, jak powinno! :):):):) (PS. Czyli CUDNIE)

    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  18. O Matko! Nareszcie moge dodawac komentarze!!! Alleluja! :):):) Bo mam zalegle... ;):)


    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  19. Wow! Wygląda smakowicie, może się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Lejdi-of-the-house - to się cieszę, że możesz i że ciacho się podoba:)
    Nina - skuś się koniecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wilczyca-Aga - super!!!
    Bożena-1968 - serio? :) Za ciężkie na przesyłkę:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Podoba mi się!


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń