19:27

Makaron domowy z sosem z dyni i sera pleśniowego

Dynia górą i nigdy dość:) Kto się przyłącza? Rodzina jeszcze daje radę, ale zrobiłam im kilka dni przerwy, podczas których przerabiam i mrożę. W myśl zasady, że przyjemność trzeba dawkować:).
Do tego dania podeszłam ambitnie, robiąc makaron domowy, który uwielbiam. A jak dzieci zajadały! - aż przyjemnie było popatrzeć. Sos z dodatkiem sera pleśniowego podałam dorosłym. Ewa makaron wchłonęła bez dodatków, a Olek zjadł z masłem i cukrem, bo do dyni jakoś sceptycznie się odniósł. 


Składniki na makaron:
  • 200 g mąki pszennej
  • 200 g semoliny
  • 4 jajka
  • 2 łyżki oliwy
Z podanych składników zagnieść ciasto. Rozwałkować na możliwie jak najcieńszy placek i pokroić na wybrany kształt. Makaron można pozostawić nawet na kilka godzin. A nawet zupełnie wysuszyć i przechować w zamkniętym szczelnie pudełku kilka tygodni. 
Makaron gotować w lekko osolonej wodzie 5-6 minut od wypłynięcia. 


Składniki sosu:
  • 3 szklanki dyni pokrojonej w kostkę
  • 3 ząbki czosnku
  • ser pleśniowy (250 g)
  • 2 łyżki oliwy
  • sól
  • biały pieprz
  • gałka muszkatołowa


Czosnek obrać i podsmażyć na oliwie, dodać dynię i dusić około pół godziny. Dodać pokrojony ser i dokładnie wymieszać chwilę jeszcze gotując. Doprawić do smaku solą, pieprzem i gałką muszkatołową. 
Sos wymieszać z makaronem.












Wpis dołączam do Durszlakowej akcji:



17 komentarzy:

  1. O, z chęcią się przyłączę do takiego jedzonka:)
    Pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Majana - zapraszam, porcja spora wyszła:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Magda k. - zastanawiam się co Cię bardziej kusi: dynia czy makaron?:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Aciri wspaniały pomysł. Z chęcią bym zjadła. A domowy makaron to jest to - szkoda, że ja tak rzadko robię.

    OdpowiedzUsuń
  5. o rany! makaron domowy, podziwiam! a co do dyni ja dzięki temu przepisowi chyba w końcu rozpocznę sezon :)))

    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. domowy makaron to najlepsze co może być. A sosik musi byc pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  7. domowy makaron w takiej wersji jest na pewno pyszny:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Aniu,może coś Ci zostało?
    Pyszności zrobiłaś!
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj to by ucieszyło moje podniebienie ! :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Kochana jesteś wielka:) ....ja dziś patrzyłam na dynie ,patrzyłam i znó zostawiłam na sklepowej półce ...ale moze w weekend, kiedy głowę będę miała mniej pełną niefajnych rzeczy ....

    OdpowiedzUsuń
  11. Makaronik domowy wygląda przepysznie,ale ten sos...dynia i ser pleśniowy-Boziu jakie to musiało być dobre:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Oj chętnie podłaczyłabym się do tego dania. Zapisuję przepis na sos, dyni w końcu duży wybór ;]

    OdpowiedzUsuń
  13. Robiłam dziś bardzo podobny, z tym, że ze spaghetti. Pycha!
    Na domowy makaron jeszcze się nie porwałam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Makron domowy? O nie.. to rarytas dla mnie ;-D Dziś właśnie go jadłam.. a do tego u Ciebie serek pleśniowym.. Pycha!



    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń