18:16

Peperonata

Peperonatą zajadamy się od czasu spotkania z Olą z Mojej Toskanii. 
Smakuje nam jako samodzielne danie, ale też jako dodatek do makaronu. 
Mój żołądek różnie reaguje na paprykę, ale jakoś to danie zaaprobował, więc skwapliwie korzystam z tej uprzejmości:). 
Podczas gotowania peperonaty dom wypełnia się cudowną wonią smażonych na oliwie: czosnku, cebuli, papryki i pomidorów. Że o aromacie wina nie wspomnę:). Cudowne danie!




Składniki:
  • 2 duże papryki (najlepiej czerwona i żółta)
  • 1 biała cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 2-3 pomidory 
  • 1 szklanka białego wina
  • 2-3 łyżki oliwy
  • sól
  • pieprz
  • makaron
Na oliwie podsmażyć pokrojoną w kostkę cebulę i posiekany czosnek. Kiedy cebula się zrumieni dodać pomidory i paprykę (pokrojone w niezbyt drobną kostkę) oraz wino.







Dusić pod przykryciem około 30 minut
Podawać z pieczywem lub makaronem. 








Wpis dołączam do Durszlakowej akcji:

17 komentarzy:

  1. Śliczne kolory :) I na pewno pyszne danie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tu-tusia - tak to danie bardzo pozytywnie nastraja kolorystyką.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciesze sie, ze danie przypadlo do gustu. Wiem,ze po spotkaniu w Podkowie Lesnej wiele osob ja przygotowuje i nawet nosi do pracy by pokazac znajomym. Nastapila moda na peperonate! I tak dalej, warzywa gora! U mnie od paru dni zajadamy sie dzemem cebulowym, przpis juz krazy po sasiadztwie i okolicach.Pozdr.,A.

    OdpowiedzUsuń
  4. Olu - dżemik zamierzam robić jutro:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie czerwono i bardzo smakowicie!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Majana - piękna ta czerwień papryki i pomidorów to fakt:)

    OdpowiedzUsuń
  7. piękny kolor, fenomenalny, taki na jesień idealny. A smak już sobie wyobrażam na języku i już żałuję, że nie mam papryki w domu...

    Pozdrawiam mimo deszczu pogodnie
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda apetycznie...wypróbuję w mojej kuchni!anett

    OdpowiedzUsuń
  9. Opis zapachów już mnie zachęcił :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnemonique - idealne na jesień:)
    Aga-aa - :)
    Wilczyca-Aga - z pieczywem też całkiem, całkiem:)
    Wariatka327 - to świetnie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. A ja peperonatę lubię od dawna.
    U Ciebie z makaronem pięknie jest podana.
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  12. Cześć kuzynko :)
    Fajny przepis i ogólnie cały blog jest fajny. Napewno coś sobie podpatrzę u Ciebie, bo w obecnej mojej sytuacji przydadzą mi się porady np na temat wychowania dzieci :)
    Pozdrawiam Was gorąco
    Piotrek

    OdpowiedzUsuń
  13. Mój dziadek robił :) mama ma jeszcze przepis na jakiejś pożółkłej kartce :) pychotka.

    OdpowiedzUsuń
  14. ależ rewelacyjnie wyglada to danie ....a z makaronem musi smakować wyjątkowo:)

    OdpowiedzUsuń
  15. A u Ciebie widzę strasznie makaronowo!


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń