17:19

Zupa cebulowa

Przepyszna. Rewelacyjna. Jesienno-zimowa propozycja na rozgrzewające danie. Zaskakująco prosta, a zarazem wykwintna. Zrobiła u nas furorę i mąż domaga się następnej. Długo nie będzie musiał czekać. Jutro robię kolejny raz:)








Składniki:

  • 6 średniej wielkości białych cebul
  • 1-1,5 litra wywaru warzywnego (marchew, seler, por, pół listka laurowego, sól, lubczyk)
  • pół szklanki czerwonego wytrawnego wina
  • 3 łyżki oliwy
  • sól
  • pieprz
  • cukier
  • bagietka pszenna
  • żółty ser
Ugotować bulion warzywny z podanych składników. Cebule obrać ze skórki i pokroić piórka. Do garnka wlać oliwę i zeszklić na niej cebulę. Zalać bulionem i gotować na małym ogniu do momentu aż cebula będzie miękka. Wlać wino i doprawić do smaku solą, pieprzem i ewentualnie cukrem. 

Bagietkę pokroić na kromki i posypać żółtym serem. Ułożyć na zupie i zapiec w piekarniku (do rozpuszczenia sera). 

18 komentarzy:

  1. Pysznie wygląda ! Robię podobną, jest rewelacyjna ! Muszę zrobić kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aniu,
    zupa cebulowa to u mnie zawsze hit jesienny. Produkowana do znudzenia.
    :)
    nigdy nie robiłam jej z serem. Muszę koniecznie przetestować ten dodatek.
    zasyłam ucałowania!

    OdpowiedzUsuń
  3. Grażyna - zrób koniecznie:)
    Peggykombinera - polecam wersję z serem i bagietką - bardziej kaloryczna, ale smak niepowtarzalny:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Aniu,byłam dzisiaj na rodzinnym obiedzie.
    Jadłam cebulową zupę.
    Nieco inną i z innymi dodatkami.
    Twoja wersja też do mnie bardzo przemawia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Amber - ale fajnie miałaś, nie dość, że rodzinny obiad to jeszcze pyszna zupa:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Musi być pyszna, rozgrzewająca. Mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. do zapamiętania na zimne wieczory :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Majana - grzeje jak trzeba:)
    Kaś - bardzo się na zimne wieczory nadaje:)

    OdpowiedzUsuń
  9. robię podobną, ale nie przyszło mi nigdy do głowy żeby zaprawić winem! no i nie daję chleba, tylko takie groszki chelbkowe, albo sama suchy chleb kroje w kostke i przypiekam w piekarniku :) hej, przy okazji to znalazłam konkurs dla blogerów kulinarnych i chciałabym zebyś wzięła w nim udział, trzeba napisać przepis na napój na bazie herbaty :) konkurs jest na stronie, www.dniherbaty.pl , pod zakladka herbata z dodatkami, napisz tam i napisz tu na blogu!:)

    OdpowiedzUsuń
  10. ale apetyczna ta zupka, chętnie bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  11. no właśnie! zupa cebulowa :) świetny pomysł na jesienny obiad :) u nas wszyscy ją uwielbiają a dawno jej nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ooooooooooo mamusiu....ten ser na grzance mnie powala... :D mniam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Rewelacyjna!!! jeszcze z serem, mniamm:)

    OdpowiedzUsuń
  14. A ja poproszę o przepis na pyszną kaczkę :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mniam! Cebulowa.. już czuję jej smak ;-))


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  16. ja duszę cebulkę powoli przez pół godziny z dodatkiem koniaku (brandy)

    OdpowiedzUsuń