21:18

Lekka strucla wieloowocowa

Wypiek w 100% z ręki mojego brata. W 1/3 zjedzony przeze mnie:). Pychota. 
Idealna na lekki deser - my zjedliśmy w ramach kolacji. 
Nadzienie bardzo korzystnie zdominował smak malin, a pikanterii nadała szczypta białego pieprzu. 
Strucle do tej pory jadałam w cięższym wydaniu. Tu ciasto jest lekkie, bo w sumie bez tłuszczu (tylko 2 łyżki oliwy). Wolę taką odchudzoną wersję:).


Składniki ciasta:

  • 3 szklanki mąki
  • 2 jajka
  • 2 łyżki oliwy +oliwa do smarowania po wierzchu
  • 2 łyżki octu winnego
  • woda (dodawana sukcesywnie, mniej niż pół szklanki)
Z podanych składników zagnieść ciasto, dolewając wodę. Ciasto nie powinno się kleić. 
Uformować kulę i schłodzić 30 minut w lodówce. 






Składniki nadzienia:
  • 1 jabłko
  • 2 gruszki
  • garść malin
  • cukier wanilinowy
  • 1 łyżka cukru
  • szczypta białego pieprzu
  • szczypta cynamonu
  • 1/4 szklanki białego półsłodkiego wina
Owoce umyć. Jabłko oraz gruszki obrać i pokroić na małe kawałki, chwilę poddusić z winem i cukrem. Dodać maliny i pieprz oraz cynamon. 

Ciasto wyjąć z lodówki i rozwałkować na cienki, prostokątny placek (podsypywać lekko mąką). 
Placek posmarować małą ilością oliwy. Rozłożyć owoce pozostawiając dookoła 5 cm margines. Złożyć struclę (ciasto założyć na zakładkę) i zawinąć końcówki do góry. Posmarować oliwą po wierzchu. 
Piec 40 min. w temp. 180 stopni. Struclę można dosłodzić posypując ją cukrem pudrem. Najlepiej jeść jeszcze ciepłą:)

15 komentarzy:

  1. Ten brak tluszczu do mnie przemawia,mocny argument ! Z przepisu skorzystam ale chyba zrobie nadzienie z moja ulubiona ricotta :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jadłam taką struclę w Chorwacji, dostaliśmy od właścicielki domu w którym mieszkaliśmy. Smakowała niesamowicie, więc z chęcią wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Alizea - z ricottą też powinna być ekstra, choć nie wiem jak zareaguje na 40 minut pieczenia:)
    Slyvvia - też jadłam coś podobnego w Chorwacji, ale było już zimne i aż tak dobrze nie smakowało:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojej, jaka rewelacja ! Strudel który możne zjeść bez wyrzutów sumienia : ) I to białe wino i pieprz muszą dodawać niezwykłego aromatu : )

    OdpowiedzUsuń
  5. Weronika - właśnie bez wyrzutu zjadłam tą 1/3 i lekko mi po niej:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie wygląda. Podoba mi się niska zawartość tłuszczu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mmm, jak lekka to poproszę całą blaszkę:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. też chciałabym mieć takiego brata:), świetna strucelka:)

    OdpowiedzUsuń
  9. ale cieniutkie ciasto! wzorcowa strucla

    OdpowiedzUsuń
  10. Bożena-1968 - dziękuję w imieniu brata:)
    Avelina - mi też:)
    Sabienne - :) doskonale Cię rozumiem:)
    Asieja - :)
    BasiaP - mam trzech z czego dwóch zdradza wyraźne zainteresowanie kuchnią, a trzeci konsumpcją:) Możemy się dogadać:)
    Andressa C. - thank you:)
    Kaś - też tak ją oceniam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. O, taki wypiek z pewnością smakował by z wieloma owocami.. może nawet z dodatkiem twarożku ;-D


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń