niedziela, 29 maja 2011

Torcik bezowy z konfiturą rabarbarową

Spontanicznie zakupiony rabarbar kusił z lodówki, a ja co rusz natykałam się na coraz ciekawsze propozycje dań z jego udziałem. 
Kiedy wstałam dziś rano, dopadła mnie straszliwa ochota na coś słodkiego - ale taką słodycz nad słodyczami i tak zrodził się pomysł na ten bezowy torcik z rabarbarem. 
A rabarbarowa konfitura powstała dzięki Ewie, która zaczęła marudzić w momencie, gdy w rondelku podduszałam rabarbar z cukrem. Musiałam wyjść żeby ją ułożyć spać i rabarbar został pod opieką zajętego zupełnie czym innym męża - bo w ferworze walki ze śpiącym niemowlęciem zapomniałam mu o rabarbarze wspomnieć:). A kiedy zaczął się już przypalać, mąż na całe szczęście w ostatniej chwili go uratował:). Ostatecznie rabarbar się pięknie podsmażył i wyszła bardzo smaczna konfitura:). Lekko kwaskowa, ale w połączeniu z kruchym spodem i cudownie słodką bezą jak dla mnie idealna:). Zresztą nie tylko dla mnie - mężowi również bardzo smakowało:).


Składniki na spód: ( na tortownicę lub formę do tarty o średnicy 20 cm):
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1/3 szklanki cukru
  • 100 g masła
  • 3 żółtka
Składniki zagnieść ze sobą i wyłożyć spód blaszki (z 2 cm brzegiem).

Składniki na konfiturę rabarbarową:
  • 3 dorodne łodygi rabarbaru
  • 2 kopiaste łyżki cukru (u mnie demerara)
Rabarbar umyć i pokroić na 0,5 cm kawałki. Dodać cukier i dusić do uzyskania miękkości.
Konfiturę wyłożyć na surowe ciasto.







Składniki na bezę:
  • 3 białka
  • szczypta soli
  • 180 g cukru pudru
Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli. Ubijać dalej dodając po łyżce cukru. Masę bezową wyłożyć łyżką na konfiturę. 
Piec w 180 stopniach około 20 minut.
















Przepis dodaję do rabarbarowej akcji na Durszlaku:)


17 komentarzy:

  1. Wlasnie myslalam dzisiaj o ciescie z rabarbarem :)))) A tu u ciebie takie pysznosci!

    OdpowiedzUsuń
  2. Anuś, ależ to pysznie wygląda.... oj narobiłaś mi smaka:) ja najbardziej lubię rabarbar maczany w cukrze, albo taki rozgotowany z kompotu:) ...ale w dobrym cieście też nim nie pogardzę:) pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam,mniam,rzeczywiście pysznosci u ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie wygląda i na pewno jest smaczny:)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja bym chętnie zjadła tą rabarbarową konfiturę :-) torcik oczywiście jeszcze chętniej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię akie słodko-kwaśne połączenia. Miałaś genialny pomysł, Aniu.

    OdpowiedzUsuń
  7. torcik śliczny. chętnie bym wypróbowała;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Małgosia - ja do tej pory z rabarbarem robiłam raczej drożdżowe albo ucierane. Z bezą i kruchym ciastem idealnie się komponuje:)
    Jola - ja ostatnio takiego surowego jakoś nie mogę jeść, ale kiedyś uwielbiałam:)
    Kulinarne smaki - dziękuję:)
    Trzcinowisko - staram się:)
    Majana - dziękuję:)
    Asieja - o tak, konfitura jest naprawdę godna zainteresowania:)
    Ola - nie chwaląc się tak:)
    Panna Malwinna - dziękuję i polecam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Konfitura z raparbaru!!! PYCHA! Cudowny torcik, kradnę kawałek:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Żenia - aż wstyd przyznać, ale pożarliśmy z mężem cały w jeden dzień:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszny pomysł na torcik. I na konfiturę! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pysznie wygląda i tak też pewnie smakuje znając Twe kulinarne zdolności:) widzę te ciacho z czerwonymi porzeczkami mniam:)Sajgonka pozdrawia

    OdpowiedzUsuń
  13. no po prostu nie ma rady na rabarbar, czyha na mnie na każdym rogu a tak się broniłam. W końcu go kupię i coś też spreparuję. Ale takiego torciku nie zrobię, z powodu braku piekarnika, a szkoda bo wygląda niewymownie smakowicie, a poza tym ja tak lubię bezy.
    Monika z
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Mój mąż jest wielkim fanem rabarbaru. Będę musiała mu przygotować taki torcik .

    OdpowiedzUsuń
  15. Pełna słodycz


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  16. bezy w takim połączeniu z rabarbarem jeszcze nie wypróbowałam, ale będzie trzeba to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń

O mnie

Moje zdjęcie
Dlaczego Bajkorada? Ponieważ doradzam jak gotować proste posiłki dla całej rodziny, (trójki dzieci) a w wolnych chwilach piszę bajki.

Szukaj po haśle

agrest ajvar akcje konkursowe amarantus ananas anchois awokado babeczki babka Bajeczna Fabryka bajgle BAJKI bakalie bakłażan banan banany bazylia beza bezglutenowe białka bigos biszkopt bita śmietana boczek borówki botwinka Boże Narodzenie bób brokuł brownie brukselka brzoskwinie budyń bulion bułka buraki cake pops cebula chałka chałwa chipsy chleb chrusty ciasta ciasteczka na 10 rączek ciastka ciastka drożdżowe ciastka Olka ciasto ciasto bezglutenowe ciasto czekoladowe ciasto drożdżowe ciasto francuskie ciasto parzone ciasto ucierane ciasto z oliwą ciasto z owocami ciecierzyca coolomat cukinia curry cydr cynamon cytryna czarna rzepa czekolada czereśnie czosnek daktyle danie jednogarnkowe deser dla rodziców do pieczywa drożdże dynia dżem eklery fasola faworki fenkuł figi Filmy flaki galaretka garnek rzymski gęś gnocchi gofry gołąbki groch groszek gruszki grzyby humor imbir indyk inne jabłka jagody jagodzianki jajka jajko jarmuż jogurt kaczka kajmak kakao kalafior kalarepa kalmary kapary kapusta karkówka karmel Karnawał kasza kasza gryczana kasza jaglana kasza jęczmienna kasza manna kasztany kawa keks kiełbasa kisiel kiszona kapusta kluski kminek knedle knish kokos koperek kopytka kotlety krokiety królik kruche ciasto kruszonka kuchnie świata kukurydza kurczak kurczak wędzony kurki kurkuma lazania leczo lody lukier łosoś majonez mak makaron makowiec makrela maliny mandarynki mango marcepan marchewka masa budyniowa masa czekoladowa masa kajmakowa masa serowa masa śmietanowa masa truskawkowa masa z pianek marshmallow mascarpone masło orzechowe maślanka mazurek mąka gryczana mąka kasztanowa mąka kukurydziana mąka orkiszowa mąka razowa mąka żytnia mięso mielone mięta migdały miód mleko mleko kokosowe mleko skondensowane mleko w proszku młoda kapusta moje dzieci morele mozzarella mrożonki muffinki murzynek musli na parze nagrody i wyróżnienia naleśniki natka pietruszki nektarynki nutella obiad obiad na słodko ogórek ogórek kiszony ogórki Olek recenzuje oliwa oliwki omlet oponki orzechy oscypek otręby owoce morza pancakes panierowane papryka parmezan pascha pasta pasztet pączki pesto pęczak pieczarki pieczywo pierniki pierogi pistacje pizza placki placuszki płatki jęczmienne płatki owsiane podroby podróże polewa czekoladowa POLITYKA PLIKÓW COOKIES pomarańcza pomidory pomidory suszone por porzeczki przemyślenia matki-kulinarki przetwory przyjęcie dla dzieci ptysie pulpety rabarbar racuchy radicchio recenzje filmów recenzje filmów dla dzieci recenzje gier recenzje książek recenzje restauracji ricotta risotto rodzynki rogale rogaliki rolada roszponka rozmaryn rukola ryby ryż rzodkiewki sajgonki sałata sałatka sałatki samsa schab seler seler naciowy semolina ser ser feta ser kozi ser pleśniowy ser pleśniowy. serek homogenizowany serek topiony sernik sezam siemię lniane skorupki waflowe słonecznik soczewica soja sok sos beszamelowy sos czosnkowy sos pomidorowy sos sojowy sól strucla sucharki surimi surówka szafran szarlotka szczaw szczypiorek szparagi szpinak szybki obiad szynka śledź śliwki śmietana śniadanie tarta Tłusty Czwartek tofu topinambur torty trufle truskawki tuńczyk twaróg Viva la pasta wafle Walentynki wanilia warsztaty warzywa gotowane wątróbka Wielkanoc wieprzowina wino wiśnie wołowina z dżemem z owocami zakwas pszenny zakwas zytni zapiekanka zdrowie zielony groszek ziemniaki zrazy zupa zupy żelatyna żółtka żółty ser żurawina żurek

Prawa autorskie

Wszystkie teksty oraz zdjęcia potraw zamieszczane na blogu są wyłącznie mojego autorstwa. Osoby zainteresowane powielaniem, publikacją bądź innego rodzaju wykorzystaniem zamieszczanych tu treści proszę o kontakt pod adresem e-mailowym: a.cirin@wp.pl.