07:56

Makaron z tuńczykiem i ricottą na zielonych kwiatach

Ostatnio mało mam czasu na wszystko - pewnie jak większość z Was:), więc w kuchni króluje makaron.
Staram się, żeby nie było monotonnie, choć do bolognese i carbonara wracam zawsze z sentymentem:).
Tym razem przegląd lodówki zakończył się na wyłonieniu opakowania ricotty oraz świeżej zielonej fasolki. Początkowo chciałam fasolkę jakoś rozdrobnić, ale żal mi było zielonych wstążek, więc ostatecznie przerobiłam ją na kwiatki. A ricottę skojarzyłam z tuńczykiem z puszki. Mniam:)


Składniki:
  • 1 puszka tuńczyka w sosie własnym
  • 1 duże opakowanie świeżej zielonej fasolki
  • 1 opakowanie serka ricotta
  • makaron (u mnie pełnoziarniste "łosie" z Ikei:))
  • sól
  • świeżo zmielony pieprz
Fasolkę opłukać i ugotować w lekko osolonej wodzie - krótko, żeby za bardzo nie zmiękła. Tuńczyka wraz z sosem przełożyć do rondla lub na patelnię, dodać ricottę, sól i pieprz i całość podgrzać cały czas mieszając. Nie ma potrzeby gotowania sosu.
Ugotowany al dente makaron dodać do serowo-tuńczykowego sosu i wymieszać. 
Na talerzach (tworząc okrąg) układać fasolkę. Na środku talerza kłaść makaron z sosem.

10 komentarzy:

  1. Wygląda cudnie! Jak zielony słonecznik! Kolejny już raz robisz mi szalony apetyt na fasolkę.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lekka - skuś się:)Fasolka była przepyszna:)i reszta zresztą też:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ Ty masz fajne pomysły! podziwiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. BasiaP - dziękuję:)- po prostu nie lubię nudy na talerzu:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszne danie i pięknie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe, szczególnie, że wiele rodzaji makaronów będzie do tego pasować. Mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj robilam tak tunczyka z ricotta! Pyszny jest! A fasolka? Znakomity pomysl! Zreszta makaron zawsze, wszedzie i z wszystkim! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale fajnie wygląda, jak duży kwiatuszek :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zielona fasolka.. już za nią tęsknię, a do tego te Twoje cudowne dodatki ;-D


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń