11:25

Bezy z kremem kakaowym

bezy z kremem

Samodzielne upieczenie bezy nie jest trudne. Trzeba się trzymać dwóch zasad - masa bezowa ma być gęsta i lśniąca, a pieczenie odbywać się w nie za wysokiej temperaturze. 
Marzyły mi się bezy takie jak ze sklepu, z pięknym, regularnym kształtem, wyszły bardziej przypominające makaroniki, ale zapewniam, że w smaku to najlepsze bezy jakie mi się kiedykolwiek udały. Delikatna skorupka na wierzchu i białe, ciągnące się bezowe wnętrze. 
Krem kakaowy wspaniale kontrastuje ze słodyczą bezy. 
Dla mnie bezy idealne:)

Polecam też bezę z owocami - teraz można zrobić np. z brzoskwiniami z puszki:)








Składniki bezy:

  • 6 białek (mogą być mrożone)
  • szczypta soli
  • 380 g cukru pudru
Składniki kremu:
  • 200 g śmietanki 30%
  • 125 g serka mascarpone
  • 2 łyżki kakao (użyłam ciemnego)
  • 2-3 łyżki cukru pudru (do smaku)
Białka (można użyć również białek wcześniej zamrożonych) ubić na sztywno z dodatkiem szczypty soli. Do białek dodawać po łyżce cukru pudru (nadal ubijać przy pomocy miksera). Ubijać do momentu aż masa będzie lśnić. Bezę przełożyć najlepiej do rękawa cukierniczego i wyciskać porcje na blachę wyłożoną papierem do pieczenia - jeżeli nie macie rękawa to można użyć sztywnego worka z odciętym rogiem lub po prostu nakładać porcje łyżką. 
Piec w temp. 150 stopni ok. 40 minut (jeżeli zdecydujecie się na większe kształty to troszkę dłużej). 

bezy z kremem
Schłodzoną śmietankę ubić na sztywno, dodać serek mascarpone oraz kakao i cukier. Kremem przełożyć bezy (nakładałam szprycą do ozdabiania tortów). Przechowywać w lodówce. 

14 komentarzy:

  1. Cudne te beziki. Zjadłabym kilka :)
    Miłej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bezy super, fajnie popękane po wierzchu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aniu, śliczności!
    Ach,jakbym zjadła. Wszystkie od razu...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też szykuję się do zrobienia bezików:-), ale w trochę innym wydaniu. Twoje wyszły przepięknie:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też robiłem ostatnio bezy, tyle, że wyszły mi trochę zbyt ciemne. Całkiem fajny pomysł na połączenie ich kremem.

    Pozdrawiam i blog ląduje w obserwowanych

    www.gotujebochce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. mniam
    chyba zrobię na weekend

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny pomysł - idealne połączenie smaków - prawdziwa uczta smaków ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. nigdy nie robiłam sama bezów z kremem. Mam jednak takie wspomnienie z przyjaciółką moją - która uwielbiała bezy przekładane kremem i jadła je z takim namaszczeniem, że aż ślinka leciała mnie, jako obserwującej.
    Pozdrawiam,
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  9. Bezy z kremem kawowym... pychota. U mnie największą popularnością cieszy się tort bezowy z masą śmietanowo- czekoladową plus maliny :-)
    Pozdrowienia !

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam. Zapraszam do powstającego spisu blogów. spisiocenablogow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo mi się podobają Aniu ... bezy robiłam już kilkukrotnie, jednak kremem jeszcze ich nie przekładałam:). Świetny pomysł:) buziaki

    OdpowiedzUsuń